Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært å kjøpt ammebh, ammeinnlegg, brystvortekrem og morgenkåpe som jeg har pakket nedi bagen :)

Folk begynner å mase på meg at jeg må pakke bagen, skjønner ikke detta :P føler ikke jeg har det travelt jeg. Termin om 3 uker!

Når pakker dere?

Lurer veldig på hvilken type klær jeg skal ta med meg til sykehuset, regner ikke med jeg orker å ha på meg noen trange topper rett etter en fødsel :P

Noen forslag? Det er jo sommer også så orker jo ikke ha på meg digre joggedresser!

Ønsker noen tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 2 uker til termin, og bagen har vært klar en stund. Satser jo på at det store skjer før termin, og i teorien kan det jo skje når som helst. Men nå er jeg en typisk planlegger da, så skjønner at folk er forskljellige der =) Jeg tar med et par joggebukser, en vid piratbukse og noen topper jeg har brukt under svangerskapet, type store, gode fra Cubus, som er lette å dra ned ved amming. Har også kjøpt et par billige ammetopper på H&M.

Skrevet

Har bare pakket to par amme-bher og to behagelige bukser/tightser/kortbukser, for jeg kommer til å være utelukkende på barsel hvor de digre sykehusskjortene er meget kjekke i forhold til amming og søl ;)

Ellers et par lange skjorter/tunika til evt fotografering og hjemreise, behagelige sko/sandaler/slippers, sokker og ja? Det er det tror jeg..

Babyklær til hjemreisen legger jeg bare oppi bilstolen hjemme, så kan far ta dem med hjemreisedagen.

Skal du amme er det greit å ha topper egnet til dette. Lykke til!

Skrevet

ligger en fin liste her en plass over alle tingene, men jeg har pakket 2 topper som har plass til både mage og pupper og som kan ammes i :D regner med jeg slenger en kjole eller noe sommerlig-lett opp der når det nærmer seg mer. se ann været :D

her har de barsel hotell så da må man ha klær, ikke morgenkåpe når man spiser...

av bukser har jeg satset på "joggebukse" de ser ikke ut som joggebukser egentlig men føles slik, tøyelig i livet og litt vide. kjenner jeg kommer ikke til å satse på skinnyjeans og party-topp akkurat :D

Skrevet

Hei!

Fødte 11 dager før termin, og hadde egentlig ikke pakket bagen til meg selv... men hadde tid å pakke den før jeg reiste på klinikken!

Hadde med meg mye unødvendige ting... dette er det jeg brukte:

1 stor BH til melken kom, deretter 1 ammeBH

1 joggebukse og 1 tights

2 lange singleter og 1 tunika over

Brukte nettingstrusene som man fikk på klinikken, og store boxere!

Og toalettsaker.

Lå i tre dager! :)

Skrevet

Hei -)

Har født over 3 uker før tiden begge gangene, så denne gangen har jeg pakket ferdig bagen i god tid.. (mannen husket aldri å komme med det jeg trengte på sykehuset og fødslene mine er kjappe..)

Så denne gangen vi jeg være klar :-) Pakket ferdig i uke 31.

Har med 2 BH+ ammeinnlegg+ brystvortekrem

2 tights (en lang og en kort)

1 lang singlet og 1 tunika

1 lang amme singlet

3 gode boxere

Store natt bind, orker ikke sykehus bleiene.

Sokker

en lett morgenkåpe

1 tennisball som mannen kan bruke på ryggen min under fødselen

1 god bok

Toalettmappe: shampoo/balsam/dusjsåpe/ ny mascara/ roll on / en god krem/ make up fjerner/ tannbørste/ tannkrem /dr greve såpe

Hente sett til babyen

sokker

body

lue

Lå i 2 dager, denne gangen blir jeg vel ut (3 dager)

Skrevet

Takk for fine tips :)

Jeg får vel snart gjøre min klar jeg også da! :)

Skrevet

Slipperser må du huske! ikke ta med stofftøfler, da det kan være litt "gris"på badene og på gulvene og sånn. Dumt å tråkke i noe som trekker inn i stoffet.

Så jeg anbefaler slippers eller crocs:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...