Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos legen i dag var det en dame som sa til meg at nå måtte jeg passe på å nyte permisjonen og ikke stresse og mase og tenke at jeg må få gjort det ene og det andre.. Ble litt overraska, for jeg har virkelig ingen planer om å styre fælt og ingen store prosjekter =) Så nå ble jeg litt nysgjerrig på hva dere andre har planlagt? Noen konkrete planer? Her i gården drømmes det enkelt og greit om turer i by og skog, kafebesøk, hjemmekos og gjerne noen lengre opphold hos familie og venner rundt om i landet. Vurderer også babysang, babysvømming og babymassasje =) Sydentur er drømmen, men det gjenstår å se om den blir til virkelighet :) Er uansett deilig å tenke på at jeg ikke skal jobbe før til våren =) Selv om man blir mer bundet når man får barn, så er det jammen en frihetsfølelse å vite at det er opp til en selv hva en vil fylle dagene med =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at de fleste sier at man skal slappe av og ta det med ro osv..., men min erfaring er at når det kommer til stykket så gjør man det man har lyst til!! Når jeg fikk snuppa vår, så fløy vi på kjøpesenter og cafeer flere dager i uka. Vi gikk masse lange turer, og hun var ikke gammel før jeg merket at hun var veldig sosial av seg. Så da ble det til at vi begynte med både babysang og babysvømming. Noen mente at det var for mye på plakaten, og at hun ble overstimulert, men jeg gjorde bare slik jeg følte var best for oss. Snuppa er nå 16 mnd, og hun viser seg å være en svært sosial og aktiv jente. Hun elsker fart og moro, og en dag hjemme er kjedelig. Jeg tror derfor at jeg tok rett valg for oss i permisjonen med henne. Kanskje blir det nå anderledes med nestemann, vi får vente og se hva slags type hun blir!

Hvis du er litt obs på det, så tror jeg du vil merke hvis det skjer for mye rundt babyen, og da kan du roe ned tempoet, det skal jo være en hyggelig tid for deg og babyen sammen. Fyll dagene med glede!:)

Skrevet

Kjenner folk som hadde masse planer om utdanning og projekter før permisjon og ble så dritskuffet når det fandt ut at de hadde ikke tid til noe som helst. Jeg har vært veldig forsiktig å ikke planlegge noe som helst siden alle sier at du har ikke tid til noe annet enn baby 24 timer i døgnet. Et unntak har jeg, jeg skal prøve å sette i gang med trening så snart som mulig men da snakker vi om en halvtime 3-4 ganger i uka. Eller blir det å ta vare på babyen, trille turer og glemme at jobben eksisterer! Så får jeg heller lage planer senere hvis det viser seg at jeg faktisk har tid til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...