eja Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Tulla vår har fram til nå ikke slitt med å die i det hele tatt. Hun tok puppen riktig med det samme på sykehuset, og det har holdt seg fram til nå. Har prøvd å gi henne smokk, da jeg har hatt følelse av at hun har fått i seg for mye mat mange ganger (jeg har mye melk, og hun har ofte bare sugd og sugd og avsluttet det hele med å "kaste opp"/gulpe MASSE)... Nå som hun er to måneder tok hun endelig smokken en kveld for noen dager siden, og sovnet med den. Hun har også fått smokk noen ganger på dagtid, og hun har virket roligere, har sovet mer og gulpet og rapet mindre. MEN, nå har hun begynt å vræle til puppen. Hun skriker noe sinnsykt med en gang hun får øye på den, og spiser mye sjeldnere og mindre enn vanlig. Spiser bare når hun virker totalt utslitt og om natten... Når hun først kommer i gang virker det som hun får til å suge greit, og får i seg melk. Dette må vel være på grunn av smokken? Trodde gjerne sugeforvirring oppsto om man begynte med smokk veldig tidlig... Må jeg nå kutte den helt ut? Er det vits i å prøve igjen senere, eller betyr dette at hun mest sannsynlig kommer til å bli forvirra da også? Og det er vel dumt å begynne å prøve med flaske også kanskje? Noen erfaringer? Ble langt dette gitt...
Gjest JuniGull2010 Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har ikke mange erfaringer å dele, da sønnen vår bare er 4,5 uke, men vi ga han smokk da han bare var 4 dager gammel og han suger bra både på smokken og puppen, men jeg har merker noen ganger at han blir mer sint og skriker når jeg gir smokken og ikke pappaen. Jeg tenker at dette kommer av at jeg lukter melk og han da suger annerledes.. Hvis dette stemmer forbinder han melkelukten med en bestemt sugeteknikk. Men du skriver at du har mye melk. Har du lest denne artikkelen? http://www.babyverden.no/Nyheter/Far-babyen-for-mye-formelk/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=BVN10W28&T=6544632681 Kan være det som er problemet også og ikke smokken. Det kan hende melken har stabilisert seg også og at den ikke kommer like fort? Vet ikke jeg også, men jeg har selv mye melk og har slitt med en urolig gutt ved brystet.
eja Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2010 Tusen takk for svaret! Denne artikkelen er "spot on" på det som egentlig var grunnen til at jeg gjerne ville gi jenta mi smokk. Hun har helt siden fødselen sovet veldig lite på dagtid, gulpet masse og hatt mye luft i magen. Jeg har ressonert mer fram til at det kunne ha med melkemengden å gjøre, men har hittil ikke funnet noen råd når det gjelder det. Så denne artikkelen var kjempefin! Skal prøve å følge rådene her, og se om hun kanskje roer seg litt
eja Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2010 Forresten veldig dumt at ikke helsesøstre har noen råd når det gjelder dette med for mye melk.. Jeg har tatt opp problemet med melkemengde, uro og gulping tre ganger med vår helsesøster, og til og med spurt om det kanskje er lurere å gi bare ett bryst om gangen, men det ville hun ikke anbefale... Blir nesten irritert om dette viser seg å hjelpe nå.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Ja, det er mer vanlig å ha problemer med for lite melk, enn med for mye, så det er nesten ingen som tenker at det kan være grunnen til ammeproblemer! Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå