Gå til innhold

Vondere å føde flere ?

tøysesara

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har 2 jenter fra før, husker ikke mye av fødselen til hu elste så mye, men fødselen til hu siste vil jeg trolig aldri glemme. Det var ikke noe forferdelig som skjedd, bare at jeg ikke får den ut av hode og det er snart 3 år siden. Jeg venter nr 3 nå og er redd for at det skal være like ille. Begge mine fødsler har godt kjempe fint og fort. hu elste kom på 2 timer og 30 min, mens hu minste kom på 1 time 45 min. Bare gruer meg for at denne skal være tyngre og at det blir like jævelig som sist.

Er det sånn at flere unger jo større er vekten dems og jo vondere blir fødselene?

Noen som opplever det samme el kan fortelle meg at det ikke er sånn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4 barn (venter nr 5) og min nr 4 var 1 kg + - noen 100 gram mindre en sine søsken. Og fødselen var "grei."

Nr 3. som var nøyaktig 1 kg tyngre enn nr 4. var ikkje vanskelegere eller vondere å fø enn nr 4.

Men det er rart, jeg gruer meg mer og mer for hver fødsel, skulle tro omvendt etterso man har gjort det før, men det er vell nettopp det -en vet hva en må gjennom ;)

Skrevet

Ja du sier noe:)

Har født fire stk 1 var 3660, 2 var 4470 , 3 var 3750 og 4 var 3440 og hu siste var for meg veeeeldig vond og få ut. Kan dere begripe det???

Venter nå nr 5 slutten av avgust, håper hu er over 3500 for da gjør det kanskje ikke så vondt:) he,he

Skrevet

Har bare født ett barn, venter nr 2. Men jeg håper neste fødsel ikke blir som første, da lå jeg i 2, ja, 2 DØGN!!! Aldri om jeg vil oppleve det igjen.. At jeg i det hele tatt ønsker meg flere barn er utrolig når jeg tenker tilbake, men har hørt (...) at det blir lettere :-)

Skrevet

nr 1 var 4,1 kg og brukte 24 timer på å komme ut...langtekkelig,vondt og eg var totalt utslitt

nr 2 var 4,5 kg og brukte ca 1 time på å komme ut, inntenst,vondt,men hadde super krefter etterpå sammelignet med nr 1...

nr 2 var vel kanskje litt vondere enn nr 1 fordi alt gikk så sinnsykt fort..men det er vanskelig å si fordi en husker jo ikke riktig hvor vondt det egentlig er...

selv om nr 2 var inntens og skremmende vil eg heller ha en slik fødsel denne gangen enn slik det var første gangen...

Skrevet

Hei, venter min nr to, og det er akkurat dette jeg frykter. Jo mindre man vet, dess bedre er det, er min tankegang.. Hadde ikke angst før min nr 1, og hadde en fin fødsel. Gruer meg mer nå som jeg venter nr 2, fordi jeg vet hva som skjer og tror dermed jeg kommer til å være obs på hver minste ting, og dermed huske mer i ettertid .. Håper det ikke stemmer :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er vel heller størrelsen på hovudet til ungen det kjem an på?

Skrevet

Store unger har som regel større hode også ;)

Mine hadde iallefall det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...