Mamma til snart 2 søte små Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Mini er 4 1/2 mnd og de siste nettene har han gått fra å våkne 1 gang per natt til 4. Altså det går 1-2 timer, og han er våken ca 1/2 time før han sovner igjen.I dag sa jeg til pappaen at jeg var så fryktelig trøtt når mini ville opp kl 05.30. Fikk bare tilbake at dette må jeg regne med.Men saken er at HAN ikke våkner en eneste gang og har sovet lange gode netter siden han ble født. Hva tenker dere om å la pappaen sove en natt alene med bebien så han får se hvordan det er?! Er jeg helt urimelig? Kjenner bare et veldig stort behov for en skikkelig natt med søvn:)
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2010 Min lille skatt sover forresten lite på dagtid. ca 20-30 min dupper så da får jeg heller ikke tatt igjen noe på dagtid!
Gjest Kira06 Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Nei, du er absolutt IKKE urimelig!!! At du har stått opp hver natt i 4,5 mnd uten å få hjelp av pappaen synes jeg er urimelig. Her i huset har jeg krevd at pappaen skulle bidra like mye som meg, selv om han jobbet. Du jobber jo også, selv om din jobb består i å ta vare på et barn. Vi hadde i tillegg et kolikkbarn, så det var mye skriking på natten den første perioden. Vi gjorde det slik at jeg tok mesteparten av nattevaktene i ukedagene, også tok mannen min i helgene slik at jeg fikk sovet nettene igjennom da. Pumpet en eller to flasker den perioden hun fortsatt spiste på natten, slik at far hadde noe å gi henne. Han våknet heller ikke hvis han visste at jeg lå ved siden av, men etter en stund fikk jeg ristet av meg den dårlige samvittigheten og vekket han hver gang det var hans tur. Deilig å bare kunne snu seg rundt å sovne igjen:) Hvis jeg var skikkelig trøtt, så la jeg meg i kjellerstua og da hørte jeg ingen verdens ting jeg heller... herlig! Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg satt foten ned ovenfor pappaen. Dere alle har det mye bedre hvis du får tatt igjen litt søvn, og det skulle bare mangle at han ikke bidro på natten også. Det er tross alt like mye hans barn.....
Overraskelsen Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 "Det må du regne med"?? Ja, klart det, men det må da pokker meg han og! Så lenge den lille tar flaske, så synes jeg det er på høy tid at pappaen får trå til litt! I det minste bør han overta på morgenkvisten, så du for sove litt lenger!
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2010 Da skal jeg skyve samvittigheten til side og unne meg en god natts søvn i natt;) Jeg syns jeg fortjener det! Takk for svar:)
Sjokolademonster Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Jeg husker frustrasjonen fra sist.. Jeg merket ikke hvor sliten jeg var før mini var 4 mnd.. da meldte behovet seg for en sammenhengende sovenatt! Jeg spurte pappen pent om at han kunne ta seg av mating en natt, noe han ikke var så begeistret for.. jeg var sliten og begynte å gråte.... da skjønte han hvor egoistisk han hadde vært og lot meg sove.. det var ganske deilig, men fikk melkespreng som fy da... hehe.. Det er ganske psykisk også, ikke bare fysisk. kroppen er nok laget for å tåle kortere intervaller med søvn, men etter en lang periode vil det melde seg ett psykisk behov tror jeg! Lenge siden sist man hadde litt kvalitetssøvn liksom! Lykke til med soving :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Synes faktisk det er helt på sin plass at du tar deg en natt fri. Syns flere mødre skulle gjort det. Tror menn har godt av det, og jeg tror også de blir tettere knyttet til babyen om de får det hele og fulle ansvaret i minimum ett døgn
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har også tatt det som en selvfølge og krevd at pappa'n skal trå til! jeg er hjemme hele dagen med en unge som ikke alltid er like grei å ha med å gjøre, men når pappa'n kommer hjem fra jobb så tar han over:) I helgene er det pappa'n som står opp med mini Nå er han 3,5mnd og sover hele natta da:) det er fryktelig deilig for oss begge:) Har bedre overskudd og er ikke så grinete hele tida. men syns da ikke du er urimelig! Syns det heller er han som er urimelig som ikke hjelper til om natta! ja man må regne med det, men det må da pappa'n også! Det er ikke kun mamma sitt ansvar,dere var to om dette!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Er akkurat samme her som hos Kira06! Når jeg ligger ved siden av han så våkner han ikke. Men jeg vekker han og snur meg rundt igjen:) Deilig å slippe å stå opp. Men tror nok det er psykisk. De vet vi er der, vi står opp om noe er galt eller vi hører noe. Men en natt i sommer hvor det var så fryktelig varmt og mini ikke ville sove så tok pappa'n han med ned og la seg på sofaen med mini i vognbagen. Da sov jeg hele natta uten dårlig samvittighet:) Helt til pappa'n dro på jobb, da kom han opp med mini til meg i senga:) Ga han mat og vi sov videre til rundt 10 Det var godt:) Nå sover han hele natta fra 20:00 til 07-08 ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå