assisi Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Vi er nå helt ferdig med pupp. Han har fått sopp/trøske i munnen og vil ikke ha pupp- kun flaske som gjelder. Har pumpet meg, men pga lite melk og dårlig utdrivning går dette usedvanlig tregt/dårlig.. I går fikk han derfor kun MME for første gang. Han spiste cirka 7 dl tilsammen. Han er 3,5 uke og veier ca 4,2 kg. Er dette passe mengde?
n74 Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har hørt at de skal ha alt i fra 10 prosent til 15 prosent av sin egen vekt (er ikke sikker på hva som er riktig). Men det finnes egentlig ikke noe fasitsvar - alle babyer er forskjellige (det er jeg helt sikker på). Gi ham det han vil ha, så regulerer han det selv, det har fungert godt for oss. Det eneste som er viktig å vite er at de ikke skal ha mer enn 1200 ml i døgnet, fordi det er overbelastende for nyrene i lengden. Noen må starte med velling tidligere enn 4 måneder fordi deres babyer er stordrikkere. Snakk i såfall med hs om det for veiledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå