Gå til innhold

Bleieslutt, samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 som nå er i gang med å slutte med bleia. Var egentlig ikke tenkt å gjøre noe med det, jeg er gravid og sliten, og orket ikke kampen, men tirsdag fann hun plutselig ut at hun skulle ha truse og ikke bleie (har snakket om det en stund at snart skal vi slutte).

Tirsdag hadde hun 2 uhell, onsdag 4, og i går 1 kl 20! Synes hun var veldig flink.

potta står på stua så dit går hun selv, men om det går veledig lang tid bruker jeg å ta henne med på do. Har på bleie natta (med noen protester) og når hun sover på dagtid, iallefall nå første dagene.

Dere erfarne damer, hvordan gjorde dere det? Har dere noen tips? Hvor lang tid tar det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har snuppa på 2 år og 3 mnd vært bleiefri i 1 mnd, men bare på dagtid. Og hun bruker fortsatt bleie når hun sover. Har ikke hatt mange uhell siden vi begynte med truse,så det har gått overraskende bra! Har hatt på avvenningstruse når vi har kjørt bil og vært i byen en tur. Men hun sier ifra selv, jeg har ikke spurt henne. Bare sier når vi tar på truse om morgenen at nå har hun truse og må huske å gå på do. Var hun som ville ha truse her også. Vet ikke hvor lang tid det tar før hun er tørr på natten, men det går seg nok til. Passer på at hun tisser rett før hun legger seg.

Så mine tips er:

* Avvenningstruse

* Ta barnet med på do med gjevne mellomrom (her kommer det alltid noe når hun sitter på do)

* Vi leste litt bøker i begynnelsen ("Hallo på do" og "Potta mi og jeg")

* Rose barnet når det kommer noe, men ikke for mye og avta etter hvert

* Aldri si noe på når det er uhell, annet enn at "vi finner en ny tørr truse også går vi på do neste gang!"

Også går det seg til.. Barnet er ikke klar for bleieslutt for det er selv klart, uansett om det er 2-3-eller 4 år. Så tålmodighet kan være tingen! ;-) Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...