Gå til innhold

Teit spørsmål men..:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange helsetepper trenger jeg til babyen kommer? Min første dette da..:)

Skrevet

Vi hadde tre. Det holdt - men vi hadde vel hvertfall 3 bomull-/fleestepper og et par hjemmelagde:)

Følte vi hadde for mange tepper vi da, så det holdet sikkert med litt mindre enn det vi hadde;)

Skrevet

Du trenger ikke noe "helseteppe", og heng det ihvetfall ikke foran åpningen på kalesjen!

Et hjemmestrikket teppe i tynn ull er deilig å pakke baby inn i og mye koseligere enn de stygge "helseteppene".

Skrevet

Jeg har ingen helsetepper til babyen. Har 2 fleecetepper, et ullpledd som oldemor har strikket og et tynnere pledd som jeg selv har strikket.

Har ikke bruk for helseteppe

Skrevet

Jeg har ikke kunnet ha nok helsetepper. Fleecetepper syns jeg er ufyselige å ha inntil kroppen og ville ikke brukt dem på et nyfødt barn. Vanlige bomullstepper og ulltepper blir ofte for varme inne og på sommeren. Hjemmestrikkede tepper er veldig fint, men det er så tregt å strikke at jeg har strikket et til hvert av barna mine og det har tatt lang nok tid. Begge barna mine har vært gulpere og ettersom de likte veldig godt å bli pakket inn i teppe i begynnelsen har det gått flere om dagen ettersom de har blitt gulpet ned.

Jeg ville begynt med å kjøpe 2-3stk og så ser du hvor mye du bruker dem og om du syns det er for lite. Bruker du dem mye og ønsker deg flere, så er butikkene åpne etter babyen er født også. Hvis du ikke bruker dem så har du ikke kastet bort mer enn et par hundrelapper, for de koster 70-80kr de fleste steder.

Skrevet

Bestemødre strikker gjerne babytepper både i ull og bomull. Helsetepper er så institusjonsaktig :(

Du legger en klut av myk flanell under hodet. Den fanger opp gulpet. De må du ha mange av til alt mulig.

Skrevet

Hadde 3 helsetepper, 2 fleecetepper, 2 hjemmestrikkede i ull, 1 bomullsteppe og et velourteppe.

Alle ble godt brukt, fikk januarbaby og syns det var godt med et teppe tulle rundt han de første mnd. Han var i tillegg gulper, så det gikk 2-3 tepper i vasken hver dag. En av fordelene med helsetepper er at de tåler vask ved høy temperatur og tørketrommel.

Bruker fortsatt mye teppe i vogna(han er 18mnd), hvilken type er alt etter vær og temperatur. Helseteppene er supre nå om sommeren.

Skrevet

Vi har bare 1 helseteppe til den lille som kommer i neste mnd.. Har to fleecepledd og to ulltepper i tillegg. Regner med vi får litt pledd også.

Har ikke tenkt å kjøpe noe mer før babyen kommer, ser litt an hva vi trenger :)

Skrevet

Du har tydeligvis ikke hatt noen ordentlig gulpebaby ettersom du tror det hjelper å legge en flanellsklut under hodet på babyen:-) En baby som virkelig gulper, ikke bare smågulper opp litt melk når den har fått i seg litt for mye mat, gulper så mye at en flanellsklut under hodet ikke hjelper noen ting. Da kommer det uansett mye på tepper, klær osv også og da er det greit å ha mange tepper.

Og det er ikke alle som har besteforeldre som strikker tepper i massevis og de kan dessuten ikke vaskes på 60grader og puttes i tørketrommelen, noe man er nesten avhengig av når man har en storgulper.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn 3 helsetepper, og et mykt og godt flanellteppe.

Driver å strikker et ullteppe, men det blir nok ikke ferdig før til høsten/vinteren. Blir lite strikking på sommeren!

Skrevet

Jeg kjøpte 3, og så knabbet jeg med meg to fra sykehuset. Har altså 5. Akkurat passe;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...