Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere gjort det med resepter, kontroller her hjemme, tilbakemelding til klinikken i Danmark osv.?

Vi skal starte opp med kortregime nå over sommeren, og Lindenberg sa at jeg burde få gyn her hjemme til å skrive ut resepter, foreta kontroller og evt dosere medisiner.

Gynekologen jeg skal gå til, sa at hun kun skanner og måler størrelse og så må jeg selv gi tilbakemelding til CFC, slik at de kan dosere osv. I tillegg skrev hun ikke ut resepter, så det må jeg også få tilsendt fra København.

Vet dere om det brukes andre typer medisiner der enn her hjemme?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg går til kontroller hos gynekologen min. Hun både scanner og skriver ut resepter. Det synes jeg var merkelig at ikke din gyn gjør! Har du hørt med fastlegen din om han/hun kan skrive ut resepter til deg? Vet ikke om alle apotek godtar resepter fra Danmark. Jeg må selv gi tilbakemelding til CFC etter scanning, men de siste gangene har jeg ringt mens jeg var inne hos gynekologen(ikke i dag, for vi hadde avtalt at jeg skulle komme på mandag også).

Ja, jeg synes også det var litt merkelig.. Men, har mailet med CFC i dag og de skal sende meg resepter på Gonal F. Dette er jo også noe som brukes i Norge, så da skal det ikke være noe problem ift apoteket. Så da får vi bare vente på sendingen fra Danmark..

Gjest Pippi9

Jeg fikk ogsaa skrevet resepter hos gynekolog i Norge. Bruker en av de som CFC har samarbeidsavtale med dr. Blakstad paa Majorstua. De faxer ogsaa ned resultatet fra scanningen direkte til CFC og jeg faar da tilbakemelding via gynekologen og faar videre plan/time. Saa trenger ikke ringe CFC selv. Jeg vil kanskje anbefale deg aa vurdere aa bytte gynekolog, hadde ogsaa en annen gynekolog foer i vinter som ikke involverte seg saa veldig for a si det paa den maaten.... Viktig med god oppfolging. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...