<3 Baby 11+12 Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Jeg har nettopp blitt butikksjef hos et stort firma, har ønsket meg denne jobben leeenge Men, jeg er gravid 6+2 i dag, og begynner på mandag. På kontrakten har jeg 6 måneders prøvetid. Jeg har lest at man må si fra til jobben 3 mnd før svangerskapspermisjon. Men da er jeg jo midt i prøvetiden? Kan de sparke meg, eller "velge å ikke ansette" meg pga dette? Og hvordan bør jeg gå frem med å fortelle ledelsen dette? Huff håper noen kan svare meg på dette! Blir kjempeglad for svar!
Sommerfugl82 Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Hei, å gratulerer med spire og ny jobb:) Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan de gjør det, samt hvilke " rettigheter " man har i en slik situasjon, og lurer litt selv, så håper du får svar Lykke til med barn å karriere
Vietnamela Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Det er ikke lov å diskriminere pga av graviditet. Kontakt fagforbudet for råd. Jeg er i lik situasjon selv, venter på å få en 100% fast kontrakt, er nå 9 uker på vei. og sjefen min vet d ikke enda. Kontrakten kan ta sin tid, så jeg må vell fortelle han d snart. Men hvis jeg ikke får kontrakt pga av graviditet, så skal jeg kjempe og benytte meg av fagforbundet. Vi kvinner vi må bli gravide og føde, slik er samfunnet. vi skal ikke straffes for d. Stå på og lykke til
Elviraen Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Dere kan ta det helt med ro, det har alle rettigheter og kan ikke diskrimineres, dere kommer ikke til å miste noen jobber, eller stillingsprosenter, du som venter på fastjobb kommertil å få den, om du i utgangspunktet var tiltenkt den. Dere r nesten mer sikre på å få det dere har krav på som gravide, dette er kjempestrengt lovregulert!!!! Grattis til dere begge!! kos dere!! selv har jeg ikm 23 juli, pg venter i spenning!!
mummitrollet <3 Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Lurer på det samme som deg. Denne 6-måneders-prøvetiden er litt skummel. jeg er like langt på vei som deg og har ikke fortalt det på jobben, men jeg føler jeg nesten må det snart. Får så dårlig samvittighet overfor kollegaene mine når vi sitter i møter og diskuterer driftsplan for 2011. Jeg kommer jo ikke til å være der en gang! prøvetiden går i grunn ut på kompetanse og sosiale forhold med kolleger på jobb, tenk om de benytter seg av det som unnskyldning for å fyke meg? at jeg ikke er dyktig nok i jobben f.eks? uff, blir helt tullete i huet av å tenke på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå