susijenta Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Hei Jeg er nå i uke 8-9 (har ikke fått dette bekreftet av lege ennå). Er mye kvalm og spiser stort sett hele dagen for å prøve holde kvalmen under kontroll. Har også mye vondt i hodet. Men det største problemet er energien min. Jeg har null energi og blir sliten bare av å dusje. Var en tur på butikken tidligere i dag og trodde jeg skulle svime av. Klarer ikke feste blikket og kjenner jeg får hold i siden (opp mot ribbeina). Flere som har det sånn? Tar dere noe kosttilskudd eller jerntilskudd e.l? Føler det er noe jeg mangler siden jeg er så sliten. Skal tilbake på jobb nå til uka og gruer meg skikkelig. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut en hel arbeidsdag. Jobber i en byggevarebutikk.
AO3 Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Det er helt normalt å være sliten og utmattet tidlig i graviditeten, men det er vanskelig for meg å si hvor sliten som er FOR sliten... Jeg har vært 70% sykmeldt pga kvalme og utmattelse. Jeg sover 12 timer i døgnet. Har tidvis ikke orket noe som helst, bare det å sette på en vaskemaskin har vært en uoverkommelig oppgave. Nå (uke 11) har tåka letnet litt, og det blir litt bedre, dag for dag. Slik var det i forrige svangerskap også. Jeg tar bare vanlige multivitamin(gravid)-tilskudd, ikke noe mer. Har du vært hos legen? Du kan jo høre om du kanskje kan ha jernmangel, men jeg vet ikke om jeg ville tatt jerntilskudd uten å ha fått bekreftet at du faktisk har jernmangel, for mange får veldig trøbbel med treg mage når de tar jerntilskudd...
CI82 Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Jeg ville også sjekket jernnivået hos legen. Tror det er vanlig å måle det når man er gravid...
Mama88 Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Du burde nok få sjekket jernnivået ditt, ja. Viser det seg at det er lavt, er det bare 1-2 tabeletter om dage som skal til for å gjøre det bedre Men kjøp deg folsyre og vitamintilskudd, dette kan også hjelpe på, og blir anbefalt for gravide Jeg var også elstremt trøtt og sliten rundt uke 8-9, og sov i opptil 16 timer pr døgn.. Men nå som jeg har kommet litt lenger er det over Lykke til videre, ønsker deg alt godt!
chicka_85. Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 jeg er også utrolig sliten. blir veldig fort varm, har fått høgere kroppstemp.. så jeg sitter under takvifta og drikker vann, enest da jeg ikke koker over... Lykke til videre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå