letsgo Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Noen andre som har problem med at armene sovner om nattten?? Jeg vokner mange ganger i løpet av natten, og må riste på armene fordi de sovner og det prikker sånn i dem... spesielt høyre arm. Merker også mest kynnerne på den siden, samt at lillegutt sparker mest der. Noen sammenheng??
jentemamma Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Min høyre hånd sovner om natta og jeg våkner ofte og må riste liv i den.. Den sovner en del på dagen også hvis jeg for eksempel strikker. Ubehagelig og irriterende:( Vet ikke hva det kommer av. Her er det bare høyre hånd som sovner og jenta ligger med føttene på høyre side av magen.
mo9x Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Jeg var slik en periode også, hender og armen helt opp til albuen sovnet. Det skjedde både på natta og på dagen, hvis det skjedde på dagen på jobb kjente jeg ikke at fingrene var borti tastaturet engang, SÅ borte vekk var de.. Noen ganger kun en arm, andre ganger begge armene.. Og det gjorde skikkelig vondt da de begynte å komme seg igjen... Prikket som fyyyyyyy! Det varte bare en måned eller to, det er borte igjen nå. Ifølge jm kalles det karpaltunnelsyndrom, og kommer av at nervene fra hånda til armen kommer i klem som følge av økt væske i kroppen. Det ligger masse info om det på nett hvis du søker:-) Håper for din del at det går over fort, for det er ganske plagsomt og irriterende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå