<3Minesmå<3 Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 når drakk/ skal dere drikke alkohol igjen første gang etter fødsel? jeg gruer meg mest til å dra fra gutten min hvis jeg skal feste jeg da
Trultetryne Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Jenta mi er snart 8 mnd og jeg har ikke drukket enda...
MaRiAnNe_85 Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Jeg tror det er veldig individuelt når folk velger å drikke igjen.. Med førstemann drakk jeg ikke før hun var vel så 9 mnd. Da bare et glass vin. Ammet henne til hun var 13 mnd. Nå er vesla mi 3 mnd. Har enda ikke drukket,men skal på konsert om noen uker. Da nærmere hun seg 4 mnd. Har bestemt meg for å unne meg et glass vin i den anledning.. Skal pumpe meg på forhånd slik at far kan gi på kvelden og satser på at jeg ammer selv på morgenen Jeg er nok veldig forsiktig når det gjelder alkohol. Så for min del blir det ingen fest før jeg har sluttet å amme
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 JEg husker ikke helt når det var men kanskje etter 5-6 uker. Da tok jeg et halvt glass vin til maten. Jeg trodde jo jeg skulle ha kjempelyst på vin når jeg endelig kunne drikke det, men det smakte ikke særlig godt og det føltes litt feil. Nå er gutten min snart 7 måneder og jeg ammer fremdeles mye, men drikker gjerne litt vin uten å tenke noe særlig over det. Sånn sett har jeg et veldig avslappet forhold til alkohol. Men jeg ville ikke drukket meg beruset og jeg har heller ikke hatt særlig lyst å dra på fest. Jeg tenker at det haster nå slettes ikke og jeg prioriterer å være med gutten min framfor å drikke mye. En annen ting er jo at det ville bli vanskelig å få sovet nok i og med at han fremdeles ammer en del på natta. Hvis du gruer deg så synes jeg nå ikke det er noe vits å dra på fest
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Jeg reiste på fest når han var 3 mnder gammel. Fikk sykt spreng, ungen tok ikke flaske noe særlig, han skreik og ville ha pupp. Så det var ikke verdt det i det hele tatt! Men hvis du skal på fest og drikke, så pump deg godt før du reiser, sørg for at ungen tar flaske og ikke drikk så mye, sånn at det ikke er så mange timene før du kan amme igjen. Uansett så trenger man litt pause innimellom, selv om man ammer
Sistah*G07*J09* Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Jeg vil anbefale å pumpe deg, å lære ungen din å spise av flasken inni mellom også Det gjorde ikke vi med snuppa vår, fordi det rett og slett ikke var behov de første mnd. Da snuppa var 4mnd fikk jeg en invitasjon til en bursdag, å det endte med at jeg ikke kunne drikke eller bli noe særlig lenge fordi snuppa nektet å ta flasken. Tiltross for at vi prøvde å venne henne på det noen uker før festen. Jeg har til nå vært en kveld ute på byen, å snuppa er 8,5mnd
Gjest eelis+kian Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Han var vel 2 mnd og en uke gammel, hvis jeg husker riktig. Jeg feiret 20årsdagen min. Jeg pumpa ut noen måltider, så fikk han være hos bestemor en kveld :-)
X10ne Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 Tok noen slurker sjampis på nyttårsaften. Da var hun 3 uker gammel. Men det regnes nok ikke som å "drikke alkohol". Jeg har tatt et glass vin i ny og ne hele veien jeg, så jeg er nok blant de liberale her inne. De gangene jeg har tatt mer enn ett glass eller to har pappa gitt flaske og jeg har pumpet og tømt melka i vasken. Men jeg har ikke vært full. Uavhengig av amming synes jeg ikke man skal være det når man har ansvar for et spedbarn. Hvis du planlegger flaskemating i fremtiden vil jeg absolutt anbefale deg å øve på det på forhånd!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 16. juli 2010 #9 Skrevet 16. juli 2010 Hadde helsesøster på hjemme besøk her for noen dager siden og de anbefaler at man venter 1år med og drikke alkohol når man ammer... For meg er det ikke noe problem,så si avholds
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juli 2010 #10 Skrevet 16. juli 2010 hehe, vi var på en liten julefest da lillejenta var ca 8-9 uker gammel, men det var ikke lange stunden og jeg drakk ikke noe alkohol heller, satt vel igrunnen mest og lurte på hvordan det gikk med den lille der hjemme;) Ang alkohol og amming; Hvis du skal nyte alkohol mens du ammer, er det viktig at du venter til minst seks uker etter beregnet termin. Jo yngre barnet er, jo dårligere vil det bryte ned alkohol. Det er også viktig å merke seg hvor mye, når og hvordan det anbefales at man forholder seg til alkohol i ammeperioden. Nyfødte barn har en umoden lever, noe som gjør at de har dårligere evne til å bryte ned alkohol enn eldre barn og voksne. Inntil 3 måneders alder brytes alkoholen ned halvparten så fort som hos voksne, noe som er årsaken til at man anbefaler totalt avhold minst de første seks ukene etter termindato. Det betyr altså at for premature barn bør man vente lenger etter fødselen enn for et barn som er født til termin. les mer her; http://www.ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol
Bumblebeee Skrevet 16. juli 2010 #11 Skrevet 16. juli 2010 Jeg ventet ikke mer enn ca 3-4 uker. Men jeg går ikke ut og drikker. Med å drikke alkohol mener jeg å ta et lite glass vin en eller øl hjemme. Har mme i skapet og ellers pumper jeg. Men når det er snakk om et lite glass vin så tenker jeg ikke noe særlig over det, det skal holde å vente noen timer med amming.
Sjokolademonster Skrevet 17. juli 2010 #12 Skrevet 17. juli 2010 Med første mann drakk jeg ett glass med punsj da han var 3 uker. Hadde pumpet meg og pappa var hjemme og jeg drakk kun ett glass i tilfelle jeg måtte dra tilbake. Dette var ett utdrikkingslag. To uker etter var jeg i bryllup og drakk hele 2 glass vin ;-) Hoho.. samme opplegg da, pappaen var hjemme og jeg var ikke så langt unna. Drakk vel litt mer da han var noen mnd. Denne gangen er behovet mye mindre, jeg er selv eldre og tilbudene om fest er også færre... hehe.. Snuppa er nå 11 dager og føler NULL behov sålangt hvertfall. Jeg er av den oppfatning at man kan drikke alkohol og så amme likevel jeg da.. ikke når man er beruset liksom, men om man har drukket bare litt. Dersom babyen er veldig liten ser jeg at de ikke anbefaler dette da, men etterhvert så tror jeg ikke det er så farlig. Barnet får ikke samme promille som oss, de drikker den promillen vi har, dvs har du 1 i promille så er det det barnet drikker, og det er jo omtrent null. Sikkert mer promille i brød med gjær :-) Det blir ikke det samme som å være gravid hvor de er i samme blodomløp, (i følge en lege..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå