AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Han er 6 mnd og klarer overhodet ikke å konsentrere seg om puppen.. Han skal være bra sulten om han gidder å spise et helt måltid.. Han bare vrir seg vekk og er veldig urolig.. Får så spreng og må pumpe meg.. Han spiser en halv porsjon grøt til frokost og to isterninger grønnsaksmos til lunsj og trekvart porsjon grøt til kvelds.. Noen tips til å få i han morsmelk..? Tar ikke flaske noe særlig..
MaRiAnNe_85 Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Du har sikkert prøvd dette,men skriver bare det jeg kommer på * Hva med å amme han inne på et rom i halvmørket. Slik blir det ikke så mye interessant å følge med på. * Gi pupp iaf en halvtime før han får fast føde * Evt prøve å gi mm på kopp * Passe på at man selv er helt rolig mens unge ammer. Om ungen merker at man blir stresset så vil de ofte ikke spise noe særlig. Tja... kom ikke på så mye mer,beklager Regner egentlig med at du har prøvd dette. Det er sikker andre kloke damer med gode råd her hvis ikke så snakk med hs Lykke til!
mamma og my Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Hs sa til meg at det er vanlig at de har slike perioder der de er uinteressert i puppen, og så blir det bedre igjen. Prøv de rådene over, og du kan også prøve f.eks tvillingstilling.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Off - kjenner meg igjen her ja! Men jeg har også erfart at det kan variere hvor interessert han er. Noen dager drikker han nesten ingenting og så plutselig er det mer interessant med pupp igjen. Kanskje det har med tenenr å gjøre? Her har det ia lle fall så vidt dukket opp to nede og jeg må passe godt på for hvis han ikke vil ha pupp så biter han! Det virker som han behandler puppen som en leke... så gode tips mot dette er også interessant... Vel-. det jeg gjør for å prøve å få i ahm melk er å amme alene, helst i senga. Det er bare å glemme å amme hvis det er andre folk til stede og slett ikke på kafe. Men i dag tok vi fly og da spiste han som bare det! Triks nummer to er nemlig å gi han pupp med en gang han våkner, før han begynner å orientere seg om verden omkring seg. Evt når han er trøtt og skal sove. Han får også grøt blandet med morsmelk. Det kan du jo gjøre når du likevel må pumpe. Vi får vel bare håpe at de tross alt får i seg det de trenger tenker jeg.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 16. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2010 Takk for tips og tanker. Han er ikke så interessert selv om vi går på eget rom.. Men om natten dier han rolig selvsagt.. sukk.. Blir litt dum sirkel der han heller vil ammes på natten. Får holde ut og snike inn puppen når han er trøtt på dagtid.. Vil jo ikke at han skal våkne mer om natten.
mamma og my Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Et lite tips til: Prøv "ammesmykke", dvs noe som du henger rundt halsen som han kan se på og fikle med mens han ammes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå