Gå til innhold

Min drømmefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag kveld for to uker siden begynte jeg å få noen vonde kynnere. Jeg sa til min mann at jeg trodde kanskje noe ville skje på morgendagen. Jeg la meg tidlig og hadde et par vonde tak, men ingenting regelmessig, fikk kanskje en times søvn. Lå lenge å prøvde å holde igjen, slik at jeg ikke måtte ringe barnevakt, men kl 3 stod jeg opp. Telte 4 rier og de var ca 50 sek og med 2-4 min i mellom. RIngte barnevakt og kom oss på sykehuset kl 345. Hadde noen få rier i bilen, men det ble bare lengre og lengre imellom. Da jeg kom på fødestuen ble jeg undersøkt og hadde 8 cm. Jordmor sa at det bare er vannet som skiller deg fra babyen i armene nå, så takk og lov for at vannet ikke gikk hjemme. Riene stoppet opp og mannen og jeg fikk slappe av, pratet og hørt på musikk en time ca. ABC avdelingen tar ikke vannet, men lar ting skje naturlig. Etter en time gikk jeg opp i badekaret og vannet gikk i to omganger. Fikk tettere og vondere rier og smertetoppen var slik jeg husket den fra sist gang. Presset i 15 min etter noen sinnsyke pressrier og hadde tulla i armene mine kvart over 6. En utrolig flott fødselsopplevelse, og jeg tror veldig skånsom. Ingen sting og jeg kunne faktisk tisse uten svismerter med en gang etterpå. En rolig og fantasktisk fødselsopplevelse. Jeg vil anbefale alle som ønsker en naturlig fødsel å prøve ABC eller Føderiket. Lykke til alle sammen og god sommer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååhh hørtes ganske så bra ut, og som en drømmefødsel ja.

8 cm, da er er jo mye allerede 'gjort'. (ble du glad da jm sa det?)

Takk, og god sommer til deg også ck76!

Skrevet

wow...kan bare drømme om så rask og fin fødsel jeg =) Grattis!

Skrevet

Hehe ser det nå ja! nesten identisk med min fødsel. Ankom og sykehus 0345 med 7 cm åpning. Fikk min guttliten halvtime før deg.

Gratulerer sååå mye til deg også. Skikkelig drømmefødsel vi har hatt. Klem

Skrevet

Gratulerer masse:-)

Skrevet

Takk for det. Ja, da JM sa 8 cm tordde jeg nesten ikke på henne. SA til mannen min at han ikke måtte bli skuffet om det bare er 3-4 cm. Han var overbevist om mer siden jeg hadde ganske rask fødsel sist gang og :)

Skrevet

Er det ikke fantastisk:) jeg føler meg veldig priviligert over at jeg kan få lov til å føde jeg:)Jeg hadde veldig lik fødsel som deg, 8 cm åpning og ingen vonde rier, bare sterke kynnere. 30 min aktivp pressing og snuppa var ute.Ikke en eneste rift, kjente ikke at jeg hadde født etterpå.Fantastisk:)Rask førstefødsel også, i tillegg til at det bare var 15 mnd siden sist fødsel.Jeg venter nr. 3 i september.Håper på samme fødselsopplevelsen, bare 15 mnd siden sist fødsel så det bør jo telle positivt. Men innstiller meg på at det kan bli verre.

Skrevet

Gratulerer så mye:-)

så fantastisk! Jeg skal også føde på ABC forhåpentligvis innen to uker, og jeg gleder meg. Er allerede blitt så godt ivaretatt, så jeg er overbevist om at fødselen blir bra:-)

Kos dere masse:-)

Skrevet

GRatulerer!!! Kjekt å lese om disse miraklene som kommer til verden hver dag:)

Kos dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...