Gå til innhold

avent manuell brystpumpe. får den ikke til å virke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

den gir ikke nok vakum virker det som så får ikke sugd ut noen ting. andre med den erfaringen eller noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk at den lille hvite gummisirkelen på undersiden av pumpen sitter som den skal. Det kan også være at gummien som sitter ytterst (den som er på brystet) har en liten åpning rundt kanten. Sjekk at denne er ordentlig festet! Lykke til.

Skrevet

Så vidt jeg husker, måtte jeg klemme den ganske hardt mot brystet for å få skikkelig vakuum. Det er viktig at det er helt tett mellom huden og pumpa. Likte forøvrig Medelas tilsvarende pumpe som jeg lånte av ei venninne bedre. Håper du får det til!

Skrevet

MItt beste tips er å sjekke den lille hvite gummiventilen. Hvis den ikke sitter riktig virker den ikke. Jeg må som regel ta av flaska og dytte litt ekstra på den hver gang selv om jeg mener jeg har montert den fint.

Skrevet

Har den silikoninnlegg? Prøv å ta ut innlegget inni koppen i pumpen, da omslutter den brystet bedre. Jeg fikk ikke vakum før jeg tok ut det massasjeinnlegget.

Skrevet

Jeg får heller ikke min til å fungere. Akkurat som det ikke blir nok vakuum.. Men skal prøve noen av tipsene deres! :)

Skrevet

hade samme roblemet selv, og fant ut at det var enten del minste gummi-delen som satt feil, eller at det kom inn luft mellom pumpa og gummi-delen som er inntil brystet(viste at det kom bobler når melka rant nedover kanten..

det løste deg finfint når jeg pumpa uten denne gummidelen! og late meg så enda en fin ting med den løsningen, det var også en del mindre å vaske og koke!:D

Skrevet

Får det ikke til jeg heller. Har fått pumpet så det så vidt dekket bunnen på flaska et par ganger. Har gitt det opp jeg!

Skrevet

Jeg hadde også problemer med den etter jeg hadde vasket den. Fant ut at det var den lille hvite dingsen som som satt feil etter masse om og men!! det viste seg at jeg hadde satt den inn fra feil vei! Du må sette den inn gjennom flaskedelen slik at vifteformen peker oppover og ikke nedover.

Skrevet

Det prøvde jeg og på min Madame_mim, men da blei det så masse vakuum, at det gjorde vondt!

Skrevet

Jeg syntes også det var vondt å pumpe med den pumpa. Det er jo litt ubehagelig å pumpe, men med avent sin føltes det som om noen kløyp meg i brystvorta :-p

Skrevet

Jeg prøvde rådet her om å ta vekk silikondelen, som ei over skrev. Og det funket! Var litt vondt, men det kom iallefall melk. Fikk ikke ut så veldig mye, men det gikk bedre enn når jeg har prøvd tidligere iallefall. Jeg har lite melk også da, så ikke så veldig enkelt å få ut så mye hverken med handmelking eller når lillemann suger. Verd å prøve uten silikondel iallefall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...