Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde 1MA for 1uke siden, i 11+5, jeg fikk da kirurgisk utskrapning, alt gikk helt fint, smerter i 2 timer etter på og blødning som ga seg etter 2 dager...det er så klart noe av det verste psykisk jeg har vært med på, det må tilføyes.....men her kommer spma mine... jeg leser at det er svært mange her inne som får med seg piller hjem, til medikamentel abort, å de er mange like langt som jeg var... er det unormalt og få kirurgisk inngrep i uke11,nesten 12? eller har det noe med fosterets alder å gjøre? min var 9+5 når engelen sluttet å vokse. å her kommer ett annet spm, som har med bivirkninger av abort å gjøre...er livredd for infeksjon.. jeg har hatt, sier det litt finere "rennende tarmfunksjon" i 5 dager nå, og går masse ned i vekt....får det ikke til å stabilisere seg....er nede i 44kg, fra jeg var 48kg...er litt redd, 4 kg på under 1uke... kan det ha noe med aborten å gjøre? enten psykisk reaksjon eller at de har skadet noe ? jeg har også hva jeg vil kalle krampe sammentrekkninger i skjeden, som kan gjøre litt vondt...er dette normalt? jeg har også til tider litt ille luktende brunlig utlod... kan dette være ett tegn på infeksjon? og hvor fort gravid går det faktisk ann og bli etter en MA eller SA.? Klem fra en som er litt redd, og som vil veldig gjerne ha ei ny spira i magen =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093764-noen-som-kan-hjelpe-meg/
prøverigjen:) Skrevet 21. juli 2010 #2 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei håper at det går bra med deg!!!! Jeg fikk velge om jeg ville ha cytotec(medisinsk abort) eller utskrapning(kirurgisk abort) i uke 8+3 pga en MA. Jeg gikk for cytotec, men fikk ikke abortert ut alt og måtte alikevel ha en utskrapning. En medisinsk abort dvs: med piller som en putter i skjeden: kan være en mer skånsomt enn utskrapning: men, det som kan skje ved medisinsk abort at alt ikke blir abortert ut og en alikevel må ha en utskrapning(kirurgisk abort). For å unngå infeksjon skal du ikke bade, ha sex, før du har sluttet å blø. Helt vanlig å ha endel utflod i noen dager etter en har blødd. Blir som en normal menstruasjon eller sterkere. Får du derimot feber så er det tegn på infeksjon og da skal du kontakte lege,. Nå skriver du ikke hvor høy du er men, utifra vekten må du være undervektig. Rennende tarmfunksjon, høres ut som diare, kan være du har blitt matforgiftet eller noe. Finnes piller du kan få kjøpt på apoteket som gjør at avføringen blir fast igjen. 4kg på under en uke går ikke så det må være ikke bare kilo men væske kroppen har mindre av, det er vanlig med diare og miste mye væske. Viktig at du drikker mye!!! Nå er det over en uke siden du skrev dette innlegget så håper at diaren har gitt seg!!!! Håper at du har det bra nå, og at utfloden har gitt seg,. Er man urolig så ta kontakt med legen, bedre å få snakket om hva man er redd for selv om ingen ting er galt. Jeg har fått beskjed om at en skal vente en mens før man blir gravid igjen. LYKKE TIL!!!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093764-noen-som-kan-hjelpe-meg/#findComment-142112142
helixxx Skrevet 31. juli 2010 #3 Del Skrevet 31. juli 2010 Hei; Huffameg. Dette er ikkje kjekt å oppleve! Eg mista nettopp sjølv i MA (skulle vere 16 veker, fosteret var ca 12). Hadde utskraping (men kunne og ha valgt tablettar eller å blø det ut utan nokon hjelp....grøss og gru). Og så til spm; Eg er også redd infeksjonar og har smerter no etter 5 dagar...men det er mest smerter pga masse luft trur eg. Har også brun utflod og har hatt diare i 2 dagar! Så kanskje det er normalt???? Men eg har då ikkje gått ned i vekt.... Eg tenker at dersom dette ikkje gjer seg hos meg i løpet av eit par dagar så ringer eg fastlegen.....om i alle fall berre for å høyre om dette er normalt. Eg har hatt 2 SA og 1 MA; og blitt gravid med ein gang vi begynte å prøve etter begge SAene (utan ny mest gang 1; venta 1 mens gang 2). Vil anbefale å vente 1 mens slik at du veit at kroppen er i gang igjen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093764-noen-som-kan-hjelpe-meg/#findComment-142144114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå