drømmen Skrevet 15. juli 2010 #1 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg har nå blitt sykemeldt pga kraftige kynnere og store ryggsmerter. Var innlagt i forrige uke, fordi de var redde for at jeg hadde premature rier. Er i uke 24. Har så fryktelig dårlig samvittighet for kollegaene mine på jobb, som jeg vet får mye mer å gjøre fordi jeg er borte.. Samtidig har jeg sjefer som mener at graviditet ikke er noen sykdom, og at man "aldri er så frisk som når man er gravid.." Vet at det blir snakk i krokene nå.. ÆSJ! Og jeg som hadde håpet at jeg skulle holde meg frisk og pigg helt frem til permisjon.. Er det noen flere der ute som føler det som meg? Kanskje det letter litt på samvittigheten at vi er flere! God klem til alle dere vakre, gravide jenter der ute! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093704-d%C3%A5rlig-samvittighet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Nøtta* Skrevet 16. juli 2010 #2 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg er også sykemeldt nå,og synest ikke akkurat det er så stor stas i forhold til kolleger og sjef. Men dårlig samvittighet har jeg IKKE! Og den må du bare legge fra deg du også. Det er ikke noe du kan for dette,og hva de andre sier skal du drite i. Det er ikke deres baby som truer med å komme ut for tidlig,er det vel? og jeg kan love deg at de hadde gjort det samme om det VAR det. Det er heller ikke ditt problem at de andre fpr for mye å gjøre. Da må de si ifra til ledelsen om de er misfornøyd så er det opp til den p sette inn en erstatter. Vet ikke om dette hjalp noe særlig,men det er iallefall hva jeg mener. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093704-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-142095870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nayna_ Skrevet 16. juli 2010 #3 Del Skrevet 16. juli 2010 Hei! Jeg føler så med deg, men som "nøtta" skrev, så er det deg selv og babyen du må tenke på først og fremst! Man har ingenting igjen for å risikere liv og helse for sneversynte kapitalister. Du har retten på din side. Jeg forstår så godt hva du mener! Selv er jeg daglig leder i klesbutikk, og har lange dager på hardt betonggulv. Mye gåing, løping og lite stillesitting. Jeg har uansett ikke tid til å sette meg ned med alt som må gjøres.. Så fikk jeg bekkenløsning (er 20 uker på vei), og legen ville sykemelde meg 50% hvertfall, men med få ansatte og lite muligheter til å få kabalen til å gå opp, så nektet jeg og sa jeg kan sykemeldes 20%, altså å gå en til to timer før hver dag. Jeg blir ikke akkurat noe bedre, og med ei lita snuppe på 16mnd får man ikke akkurat tid til å slappe av så mye. Og jeg vil jo ha litt overskudd til å leke og ha det gøy med jenta mi. Hva skal man gjøre? Jeg kommer til å sykemelde meg mer så fort vi får på plass flere folk, for jeg merker at man har ingenting igjen for å slite seg helt ut. Må jo også tenke på månedene foran oss, og ikke minst den store jobben fødselen er, og barseltid med lite søvn osv... De vil alltids finne en som kan erstatte deg til du kommer tilbake, det er ikke din jobb å bekymre deg for det. Å få barn er det største et menneske kan oppleve, og hvis folk ikke kan respektere det og tilpasse arbeidshverdagen rundt det, så gi F i hele gjengen! Som sagt, sett deg selv og barnet først! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093704-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-142097772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #4 Del Skrevet 16. juli 2010 Egen helse og baby først !! Jeg har ferie akkurat nå, og regner med at jeg kanskje må sykmeldes 100% etter ferien. Har også sterke kynnere (i kombinasjon med alvorlige mageproblemer, som kan starte tidlig fødsel) og har problemer med bekkenet + høyre hoften (men det kommer nok av bekkenet, går jeg utifra) Har mye vondt !! Min sjef mener forøvrig at jeg ikke har noe på jobb å gjøre, hun ser at jeg strever, og som hun sier; hun vil ikke ha "skylden" for noe.. hehe.. Hun mener jeg må slappe av og passe meg og babyen. Har ny lege, og jeg har litt problemer med å "syte" og åpne meg, men håper hun skjønner... Jeg er vanligvis sterk som en hest... hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142093704-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-142097818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå