Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iiik. Nå må du ikke gi meg for store forhåpninger her ;)

Jeg her ikke hatt noen form for mens ( uten om renselsen)

siden juni 2008. Men fy så gøy det hadde vært om det hadde

vært derfor, og jeg må jo innrømme at jeg håper litt..

Blir spennende å se neste helg. Har tenkt å ta en test

da om ikke mensen har kommet innen da, da er det

4 uker siden jeg tok siste pille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har seks og syv dager siden positiv el-test og har nå begynt og spotte litt:( så løpet er kjørt her desverre-

Skrevet

MMM...jeg liker ikke lenger kaffe....dette var faktisk noe jeg opplevde i forrige graviditet..nå øyner jeg håp....

Skrevet

Så spennende da. Bare en liten uke igjen

så får vi vite ;)

Magen min ser skikkelig oppblåst ut for tiden,

nederste del av magen vel og merke.

Også murrer det og stikker det litt i lysken.

Men vet ikke hva jeg skal tro.

Har liksom fått det for meg at det kommer

til å gå en liten stund før jeg blir gravid.

Og vi har vel egentlig snakket om juni-barn,

men nå når vi bestemte oss for å prøve så skulle

jeg jo helst ha vært gravid i går ;)

Skrevet

Jeg er som sagt i selve tråden ikke i prøveperioden men i hoppe-av-i-svingen perioden. Og jeg føler meg skrekkelig gravid. Har vært det tidligere så jeg vet hvordan det føles:

Kvalm og spydde 6-7 dpo, er fremdeles litt sånn rarkvalm.

knurringer og verk i buken.

Puppene er rare, de er ikke ømme slik som de vanligvis er før mensen.

Symptomene har startet 1 uke før de vanligvis kommer.

Magen er "full" liksom.

Prikk lik følelse som når jeg va gravid sist...

Grugleder meg litt.. Mensen ska komme på mandag.. Hvis ikke den har kommet da så må jeg teste. Passer litt dårlig med baby nå. Men den er uansett velkommen.

Skrevet

denne mnd har eg hatt meir forhåpninga enn på lenge, so eg hadde blitt overlykkeleg om det endeleg hadde klaffa for oss :) prøvd sida oktober, so det er no ikkje so utruleg lenge, men føles lenge nok.. hihi.. skulle jo helst ha vert gravid i går soklart :)

Har ikkje merka noke symptom (er veldig opptatt av å ikkje leite etter symptom eigentleg)... Hatt litt stikkinga / ubehag/ smerte i venstre lyske no noken daga, men det er ikkje der konstant. Skikkeleg oppblåst i magen, men det relaterar eg til eit større inntak av ferske jordbær dei siste dagane :-D Ellers ingenting... Men håpet er der fortsatt, sjøl om d blir mindre og mindre..

Fekk vete i dag at ei venninde av meg er gravid, og dei har prøvd i 3 år og fleire prøverørsforsøk - og endeleg klaffa det. So kjekt!! :) So det er håp tenker eg.. :)

Skrevet

Ønsker alle her masse lykke til. Skal se at ferie og mindre stress gjør utslag :)

Selv har jeg IKM den 7. Har en del symptomer som dere har nevnt, men er litt redd for å håpe for mye.

Tvi, tvi jenter :) Håper vi lykkes hele gjengen

Skrevet

snart en uke igjen til IKM.. kan nesten ikke vente med å teste.. men vil ikke teste for tidlig!! lykke til alle sammen:)

Skrevet

Nei... er IKKE gravid denne mnd heller! :( Det hadde vaert saa herlig med april-baby!

Men tanta har meldt sin ankomst, eller er hvertfall paa god vei, saa da hopper jeg skuffa over i 5.pp. -Som blir i september, siden jeg reiser hjem til Norge i morgen, -alene!! *snufs*......

Masse lykke til til alle dere andre!

Skrevet

Hei!

Seint ute med å hoppa inn i tråden her kanskje, men eg har i alle fall IKM enten i veke 31 eller i veke 32 - vanskeleg å veta sidan eg hadde kluss med syklusen i juni. Kanskje me har gått glipp av EL også, men det gjenstår jo å sjå...me har ikkje prøvd lenger enn sidan måndag, men me har prøvd kvar dag, så hadde eg EL, så traff me i alle fall!

Får litt noia av Barn i magen-boka vår, der det står at så mange som 80% av alle befrukta egg ender i SA!! Men eg har liksom gjort "alt riktig", så eg tenker at dersom det ikkje går, så var det kanskje noko gale med spiren, så då var det like greit. Me tar det veldig med ro enno, men eg merker jo at eg går rundt og kjenner etter heile tida...om det kjenst annleis ut i underlivet liksom. Dette er 1.pp, første born, forresten, så eg er heilt nybyrjar! :) Men var på apoteket og kjøpte GraVitamin og graviditetstestar i dag, då! ;)

Lukka til alle saman!

Skrevet

"Barnihodet"...tanten tidlig ute hos deg...uff da..Lykke til neste pp. Krysser fingrene:)

Velkommen til deg "Fleur Delacour":)

Venter i spenning her i huset hva neste uke vil bringe! Min 11 pp, så nå krysser jeg fingre for at det snart klaffer...synes det er lenge nok jeg da...

Skrevet

BarniHodet - det var kjipe greier altså, alle mine bein og armer som var så godt krysset for deg! Håper du likevel får en bra ferie og et lite avbrekk fra alt som skjer hjemme!

*klem*

Skrevet

En ukes tid før evt pos test eller mens nå. Ingen symptomer som jeg kan skryte av, det eneste er at jeg er fryktelig VARM, selv om det regner ute. Jeg går rundt barbeint og i singlet hele dagene selv om det er 16 grader og regn ute... Sambo mener selvfølgelig også at det er varmt, men han er jo alltid varm så han teller ikke!

Håper alle får en flott og symptomrik helg :D

Skrevet

Merkeleg korleis ein kjenne ekstra godt etter når det nærma seg IKM altso... kvart eit lite sting i magen /lyske blir oppfatta, tolka og omtrent notert ned.. og ellers andre ting som dukkar opp =) Her med meg er det berre det eg kjenner avogtil, ingen andre "typiske" graviditetsteikn. Er no noken daga igjen til IKM, lov å håpe på at noke meir dukka opp dei neste dagane ;o)

Må nesten berre spørre korti de andre brukar / tenkjer på å starte testinga?? Fyrste pp'ane brente eg av ein del testar, medan det siste halve året har gått kun 1 eller 2... bruka vanlegvis å vente til mensen ikkje kjem den dag eg venta den, eller helst noken daga over der. Og hittil har resultatet vert bedrøveleg...

Neste veke skal sambo reise vekk på jobb på IKM-dagen min, so vurderar sterkt å ta ein test dagen før, i tilfelle den skulle slå positivt ut.. Har so inderleg lyst å fortelle sambo ei sånn nyhet face to face, ikkje berre over tlf.. men for all del, fortel d gjerne over telefon om det blir aktuelt!! :-)

Nei, no får vi berre fortsette me å kjenne godt etter sånn som vi bruka, og alle må ha ei fine helg :o)

Skrevet

Vi tenker vel å teste på lørdag 7.

4 uker siden pilleslutt da og det er det

jeg har å gå ut i fra.

Viss ikke mensen kommer først selvfølgelig :)

Jeg har hatt mensmurringer i en uke nå,

og stikkinger neders i magen. Men ingenting

tyder på noe mens. Hverken på lukt eller farge.

Og i morges blødde jeg når jeg pusset tennene,

noe jeg vanligvis ikke gjør.

Men vet ikke hva jeg skal tro. Legger jo mye

mer i sånne ting nå etter vi kuttet ut pillene.

Prøver jo å være litt realistisk men merker jo

at tankene surrer avgårde :)

Skrevet

Smyger meg inn her jeg og. Er i 1pp og vi prøver på nummer tre :-) Tenker å teste rundt 7 jeg og. Hadde EL og sex den 25. og har hatt murringer nederst i magen de siste 4 dagene, veldig ømme pupper + litt brunrødt på papiret i går - hmmmmmm litt tidlig for festeblødning kanskje, men håper allikevel :-)

Skrevet

Kanskje litt tidlig å verta utålmodig når me berre har prøvd sidan måndag, men likevel...! Symptomer eg har kjent er at brystvortene er ganske såre, og at det av og til stikk litt her og der i livmorområdet, men ingenting anna enn dette.

Eg går rundt og tenker på graviditet og barn HEILE TIDA no, det irriterer meg litt, men dette er jo heilt nytt og spennande for oss begge. Mannen syns det er litt fjernt enno, han klarar ikkje heilt å forholda seg til det, og det skjønner eg veldig godt. Det er jo ikkje hans kropp dette skal skje i! Men han er flink og les "pensum", som han kallar babyboka me har kjøpt! :D

Skrevet

hehe, kjenner meg igjen! Klarer ikke å tenke på noe annet jeg heller etter at vi bestemte oss for å prøve på nummer tre for to uker siden :-) Lykke til!

Skrevet

Ja, tankene dreier seg ikke om så mye annet en den mulige graviditeten. Alle mulige tegn blir analysert. Selv har jeg flere tegn, men er litt redd alt bare er tilfeldig og innbildning.

Har 2 gutter fra før, så jeg vet litt hva det går i, men det er 6 år siden sist. Mye er glemt...

Sluttet med PP i mai, men først nå vi har begynt å prøve. Veldig lyst på april barn. Med de to første gikk jeg høygravid om sommeren. Og akkurat de to sommerene var det en kjempe fin sommer med trope netter. Med andre ord helt forferdelig tid å være høygravid. Så etter det bestemmte jeg meg for at, om det ble en til, så skulle det ikke bli et sommer barn.....

Det blir en spennende uke......

Skrevet

I dag har vi vært på div besøk osv, så jeg glemte helt hele gravidgreia til jeg kom hjem og så folsyren på badet. Deilig å tenke på noe helt annet, og så har jeg jo ei lita frøken som krever sitt :)

Skrevet

Eg har også vore veldig trøytt denne siste veka, men det kan jo ha andre årsakar også. Eg måtte sova middag i dag også, og då drøymte eg veldig livaktig, kan det vera eit symptom??

Og så tok eg på meg håndkrem i stad, og den er veldig parfymert, noko eg ikkje liker - men akkurat no synst eg eigentleg den luktar veldig godt!

Eg tolkar visst alt som symptomer i dag! :P

Skrevet

Skrev et innlegg, men poster det her og for å høre hva dere tror om mitt nye "symptom", råmelk ut av puppene.

Jeg har ikke ammet/pumpet meg siden før jul, altså på ca 7 mnd. Og i dag fikk jeg det plutselig for meg at jeg skulle klemme litt på puppene for å se om noe skjedde, og så kom det blank væske ut!

Litt forfjamset gikk jeg og spurte sambo om det noen gang kom melk ut av puppene mine hvis han klemte på dem (feks under sex *kremt*), og han sa ja, men ikke det siste halve året.

Jeg gikk tilbake på badet og klemte litt til på den ene puppen og da kom det ikke bare blank væske, men melk, en liten hvit dråpe.

Men altså, jeg har jo ikke klemt sånn på puppene mine på evigheter, så om det kun er en tilfeldighet, eller om det har noe med p-pilleslutt og hormoner som går amok pga jeg tenker mye på babyer.

Når man først har vært gravid og hatt melk i puppene så kan man visst framdrive melkeproduksjonen i lang lang tid etterpå. Og jeg har jo tenkt masse på det å være gravid etc så det er jo klart det kan være med på å lage melk!

Og så har jeg fått endel press/murringer på hver side av magen.

Skrevet

Sorry veslefrøkna09..vet ikke om det kan henge igjen fra forrige svangerskap, eller også om det er noe på gang...vanskelig..

Ellers da jenter?

Jeg har en god følelse denne måneden. Sterkere enn de andre mnd..og det har jo blitt noen..Så håper jeg har rett på god følelsen..hadde slik sist jeg var gravid også..

Skrevet

Ja, jeg tror nok det henger igjen fra forrige sv.skap. Men har jo ikke IKM før slutten av uka. Tok en test i dag tidlig, aaalt for tidlig, men den var selvfølgelig blendahvit. Så nå skal jeg ikke teste før på fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...