Gå til innhold

Er Maja et mote navn nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn fra før som jeg har valgt vanlige norske navn til. De er ikke poppis navn. Nå har jeg falt litt for navnet Maja, men er litt redd det blir et navn mange i samme klasse vil ha. Noen som har formeninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at Maja er et navn "i tiden", et som går rett inn i rekken av korte, lette jentenavn som ender på a.

Skrevet

Jeg vil si at Maja er et motenavn (17. plass 2009). Likevel er det store fylkesvise variasjoner, og det er liten sannsynlighet for å få to Maja-er i samme klasse.

Skrevet

Virker som at det er litt " i tiden" her jeg bor hvertfall. (oppland) Vet om 3 små som har fått det navnet det siste året nå. Men tviler uansett på om det blir SÅ mange i klassen med det navnet :)

Skrevet

Takk for svar. Har tenkt mer på det, og det er jo ikke så viktig om det er mange eller få som har navnet, bare vi er fornøyde. Ser at mange bruker veldig uvanlige navn for tiden, og for barnets del er jeg mer bekymret for at det kan bli et "problem".

Skrevet

Synes nesten alle jentene har lignende navn om dagen..

Maja, Mia, Emma, Emilie osv. er siste fra min bekjentskapskrets.

Skrevet

Du søkte på kvinnenavnet: Maja

Det er 3309 kvinner som har Maja som første fornavn.

Det er 2369 kvinner som har Maja som eneste fornavn.

Kurven for Maja går rett i været.

Skrevet

"Tre snart fire". Så akkurat linken din. Ikke helt fornøyd med den utviklingen. Var ikke klar over at Maja var så vanlig i Sverige. Vanskelig dette med navn... Får se hva vi finner på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...