Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer... Her varierer det veldig. Noen døgn sover han 20-21 timer, andre føles det mer som 16-17..

Han spiser stort sett hver 3. time (eller noen ganger 4 timer imellom) nå. Nokså greit egentlig, selv om spisepausene om natta noen ganger tar en time med gulping, raping etcetcetc...

Andre som vil dele erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille jente er 2 uker nå.

Hun sover ganske varierende fra dag til dag. I går, f.eks, sov hun hele dagen og natta - med matpauser hver 3 time sånn ca.

Noen andre dager sover hun mindre. Jeg føler hun har vansker for å sovne igjen etter matpausene, kan ta opptil 1 time før hun sovner igjen, så da blir det jo kun 1-2 timers søvn mellom hver mating.

Jeg føler også at noen døgn sover hun nesten 20 timer, mens andre døgn blir det mer 15-20 timer.

Som regel spiser hun hver 3 time, kan gå 4 timer om natta. Men matingen om natta tar også ca 1 time hos oss.

På dagen pumper jeg og gir flaske. Men skal begynne å amme mer og mer på dagen også nå.

Jenta mi på 3 år sov veldig lite på dagtid når hun var ca 1 mnd. Gråt veldig mye, og jeg klarte ikke få henne til å sove på dagen. Derimot sov veldig godt på natta.

Gjest Sharazi
Skrevet

Gutten vår er 4 uker i dag.

Fra 1 på natta til ca 11 på formidagen ammer jeg hver andre time. Amminga går heldigvis fort om natta og han sovner med en gang, selv om søvnen for min del blir veldig oppstykket. Han har begynt å ha nesten fast våkentid fra 11 - 1 nå både på formiddagen og kvelden, og han er gjerne våken et par timer på ettermiddagen også... Jeg har alltid hørt at spedbarn sov hele døgnet, men det stemmer ikke for vår del...

På dagtid ammer jeg stort sett hver andre time da også, men da han er så lenge våken varierer det nå fra 1 - 3 timer i mellom. Det er veldig vanskelig å få han til å sovne av seg selv, selv om det er tydelig at han er trøtt...... *Sliten!*

Hvis jeg regner at amminga om natta tar ca 20 min, kan jeg vel si at han sover kanskje max 15 timer om dagen..?

Skrevet

http://www.sovlillebaby.com/normal.htm

http://www.nestlebaby.com/no/baby_development/baby_wellbeing/sleeping/

Jeg vil bare si at dette er heeelt individuelt. Mitt først sov nesten "ingenting", verken dag eller natt, stakar - og stakar oss!!! Ble helt gal av denne sammenligningen med andres barn som sov og sov! 10 min her og 10 min der, 30 min nå og da.. Og maks 2t sammenhengende på natten, deretter 1 t og 1 t noen timer og så var det morgen!

Nå sover lillesøster 7 mnd ca. 11 timer på "natta" med amming innimellom, og så er hun i tillegg våken 2 timer på morgenen i forbindelse med levering i bhg (storebror!). På dagen deretter kan hun kun ha noen korte dupp nå og da, og noen ganger er hun mer eller mindre våken fra kl. 16 - 23!! Men så har hun dager innimellom der hun sover mer på dagen, slik som i dag!! :) Jippi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...