Gå til innhold

Kunne klare seg med en bare en vogn???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En vogn skal rekke helt fint det, sålenge det er en vogn med mulighet til både bag og sportsdel/sittedel. Er jo mulig det blir behov for en paraplytrille eller reisetrille etterhvert, men det er jo bare å ta som det kommer, de er heller ikke veldig dyre.

Kjøpte selv emmaljunga edge duo combi til førstemann og er veldig førnøyd med den, noe stor og tung men absolutt ikke så det har vært et problem.

Men er jo også lurt og tenke at det er en vogn som skal klare seg fint både sommer og vinter.

Anbefaler deg og ta en titt innom barnevognguiden.no, der finner du mye info om de forsjellige vognene. Lykke til :).

man kan absolutt klare seg med en vogn !

det har jeg også tenkt for ca.1 år tilbake når jeg var gravid med mitt første barn.

valgte Simo pga pris (billig) og pga det var høstbaby

den er jo fra 0 til 4 år, og tenkte jeg var heeelt strålende

når våren kom, og jeg innså at jeg kjørte mye med babyen til forskjellige turområder, butikker, i byen osv, og ble rett og slett lei av å ta den vognen ut av bilen hver gang OG for å snu den for hver minste manouever..og til slutt måtte til kiropraktor..

så kjøpte nå i sommer en lettere vogn med svingbare forhjul, vendbar, som jeg er VELDIG fornøyd med.

så nå har jeg to, og synes dette er optimal for oss- vi var heldig til å ha to nye kvalitetsvogner på pris av en (litt under 8000)

poenget er at man kan klare seg med EN vogn, men det er to viktige faktorer som lønner seg å tenke på: behovene endrer seg og årstid.

mange er fornøyd med tfk, og jeg også synes at man for mye vogn for pengene i tfk, MEN det er DU som skal kjøre vogn med DITT barn- og dere kommer til å ha egne behov. Viktig å følge sine behov enn andres! For meg var det viktig å ha en vendbar vogn, slik at jeg kan ha kontakt med mitt barn og SNAKKE med babyen- det er jo det man gjør ute på tur, vise naturen rundt, snakke om ting som skjer rundt osv.

men igjen- man KAN klare seg med en vogn :)

LYKKE TIL med valget !!! og LYKKE TIL MED BABYEN :)

Vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo til første mann og har vært super fornøyd med denne. Den er nå brukt i 19 mnd - super på både vinter og sommer. Den er litt tung å ta inn/ut av bil, men absolutt ikke noe problem. Dessuten er den veldig lett å trille (har sportsunderstell). Venter nå nr 2 og har tenkt å bruke samme vogn. Da eldstemann fortsatt skal sove ute til vinteren når nr 2 kommer har vi tenkt å kjøpe en lettere vogn som hun kan sove i på dagtid.

I tillegg har vi hatt en MacLaren reisevogn - og den bruker vi på kjøpesenter etc (det var den eneste vognen med full liggestilling da vi skulle på ferie med vesla i fjor).

Ta deg noen turer på forskjellige butikker som selger vogn, prøv deg frem - alle har forskjellige behov. Jeg har tidligere sett at mange lovpriser 3-hjulinger, men med desemberbarn erfarte jeg at flere i barselgruppa synes disse ikke var idelle på vinterføre og dårlig brøytede veier, men igjen - bor du sentralt i by'n har du andre behov en en som bor "på landet" eller er mye ute i skog og mark.

Lykke til:)

Må foresten legge til at nå som sønnen min er begynnt i barnehagen og enda tar seg en dupp på dagtid er det veldig kjekkt og ha en reisetrille eller lignende som kan stå hjemme slik at jeg ikke er avhengig og ta med meg vognen frem og tilbake så ofte som jeg måtte før.

Har også brukt emmaljunga vognen min med sportsunderstell som jo er det tungste understellet, men også mest solide, så funker veldig godt på snøføre, grus osv.

Setter virkelig pris på å få svar!:)

Tenkte kjøpe TFK sin siste variant- Multi x som man kan ha vendt mot seg. Ellers ville jeg aldri ha kjøpt den.

Mest bekymret for snøen- bor på "landet", men ut fra timesvois search leser jeg bare godt om den på snøføre også??

Annonse

Maxi cosi mura 4, denne har jeg, den er genial til alle årstider, til alle aldre og til bytrilling i butikker og til grusvene å vinterveiene her i nord.... den er toppen med å sette bilsetet inn i understellet, kan vende barne fra eller mot, understellet tar ikke noe plass, vognen er superlett, den er rett å slett toppen!! Som jeg skrev på en annen side her aner jeg ikke hvor man kan kjøpe de nå, men regner med det er på barnas hus eller reflex enda, slik det var da vi kjøpte..... eller på nettet kanskje!? den har svingbare hjul som kan låses og justerbart håndtak for høye og lave...... ett minus er regntrekket til sportsdelen, kjøp heller et som er for alle vgner....... sånn simotrekk eller hva det er......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...