enda en Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Jeg har tidligere gått på ketolyse, og gått ned 15 kg på det. Nå som jeg er gravid bør jeg jo ikke være i ketose, så da har jeg økt karbo til rundt 100. På noen dager har jeg gått ned 1,5 kg, noe som jo er mest vannvekt. Målet mitt er å holde vekta gjennom svangerskapet, til nød gå opp 10 kg. Har i alle tidligere svangerskap gått opp mellom 20-30 kg! :-( Jeg vil gjerne dele litt erfaringer underveis med andre "lavkarbere". Hører mer enn gjerne fra dere som har levd lavkarbo gjennom hele svangerskapet. Hvordan var vekta, og ikke minst hva var barnets fødselsvekt og lengde? Det er mye fordommer mot dette, folk tror det dreier seg om slanking (og da gjerne ekstremslanking). Så IRL ligger jeg litt lavt med mitt lavkarbokosthold. Det er jo også en gjengs oppfatning at i svangerskapet skal man bare nyte livet og ikke tenke på vekt. Som 5.gangs vet jeg at det kommer en tid etter svangerskapet også, og jeg er av typen som ikke raser ned i vekt. Jeg går ned mine 10 kg, og thats it!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 jeg har og gatt pa ketolyse og tenkte aa leve lavkarbo denne gang. hva spiser du for aa ligge paa 100 karbs til dagen?
enda en Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2010 Hei! Spiser som på ketolyse,men spiser i tillegg 1 frukt, 1-2 glass melk, 1-2 gulrøtter,ryvita knekkebrød, yoplait joghurt 0,1%. Og tar bittelitt pasta,potet,ris til middagen av og til. Egentlig blir det jo mer fedon, bare ikke med fettrestriksjonen. Sjekker på "mat på data" om jeg ligger høyt nok på karber, og som regel ligger jeg på 100-110. Har foreløpig ikke gått opp, og det er det som er mitt optimale mål. (men så har jeg bare visst om graviditeten i 3 uker da,hihi)
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 gratulere :) er du paa lavkarbo forumet?
enda en Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2010 Jepp, er der. Men vil ikke røpe nicket mitt på åpent forum! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå