Gå til innhold

Dere med 4-5 barn. Spørsmål om økonomi

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ca 36.000 inn(inkludert barnetrygd og kontantstøtte,) 17000 i regninger (inkludert huslån) På mat bruker vi ca 6-8000, noen ganger opp i 10000. Også kommer bilbruk i tillegg, og der bruker vi desverre mye.

Så vi har ikke mye til overs, men det går da rundt.

Vi har valgt at jeg bare jobber 50% fordi vi ønsker mest mulig tid sammen med barna, og at ungene slipper en stresset hverdag.

Vi har 5 barn.

jeg har tre barn,venter mitt fjerde nå, har også en ste sønn...

Jeg har alltid gitt barna mine ett sett klær til bursdag og jul, arver en god del klær også, trenger ungene vinterdresser eller sykler eller annet ting, må de spare selv, få i julegaver osv, de får seff også leker eller bøker og slike ting.

Jeg ønsker nyttige ting til barna slik som de også setter pris på, det er hva du lærer barna.Er ikke nødvendig å kjøpr i hytt og gevær liksom.

Mat; vi spiser det som er servert,iallefall smake,rester taes vare på,for det er alltid noen som spiser det, om ikke så har man iallefall hatt sjansen.

Baker brød selv, mat pakke smøres dagen før så samboer får med seg på jobb.Melk og juice får dem til brød mat,men ikke mer enn en kopp for noen av barne drikker mer enn hva dem spiser.

Siden vi er nå blitt så mange så er ferie basert på familie besøk både her og der, med grilling og kos i hagen for barna istedenfor betale for felles bad, kino, spising ute ( det skjer jo innimellom) (kino har ungene vært på også,men ikke samla gjeng.)

jeg handler det som kan handles billig, f.eks.kattemat, brødbposer,vaksemiddel,toalettsaker og div på europris.

Ikke så lenge siden kjøpte ungene hver sin vannpistol(eller må vel si gevær) på europris for sine egne penger, skulle til å si slik tar dem var på dette,men så kom jeg på att geværene ligger overalt i hagen hehe)

Men sykkel for å nevne det igjen; dattera mi fikk sin første sykkel rundt 3-4 år s alderen , denne sykkelen ble slengt her og der og lå mere på bakken enn den sto,men jeg regna ikke med annet, hun var tross alt bare 3 år, men neste sykkel sparte hun til selv,ikke dårlig når du da er bare 5 6 år, denne tok hun vare på, var skikkelig flink med denne,sikkert fordi hun kjøpte den selv.

Selv om man har mange barn,trenger det ikke være så dyrt,dyrt er det,men man kan gjøre ting så mye lettere og anerledes:) dessuten har ungene så glede av hverandre, mye krangling( i know) men også mye glede:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...