Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Har flere "venner" som har bestemt seg for å prøve å få barn, evt flere barn.. Men INGEN av dem har prøvd å kutte ut røyken!?! Gidder ikke folk å slutte å røyke før de får barn lenger, eller hva??? De går også på fest hver eneste helg... Ett par har blitt gravide igjen nå, (har en unge fra før) og begge to røyker enda.. Hva er vitsen?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Mind your own business! Herregud da dame! Det er vel ikke ditt problem!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 hva så?? lett og rakke ned på andre sa man ikke røyker selv da eller.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Uff, stakkars barn! Jeg skjønner ikke dem som klarer å ta en eneste røyk når de er gravid og jeg skjønner ikke at det er lovlig når vi vet hvor skadelig det er... Enig med deg HI, når en prøver er det en selvfølge at en kutter røyk og rusmidler... Det er jo før en vet at en er gravid og den første tiden at det er mest skadelig for babyen. Utrolig mange vet ikke dette og tror at det er ok å ruse seg og drikke fordi mor og barn ikke deler blod i starten. Men nå gjør faktisk aldri mor og barn det, de har hver sitt blodomløp hele veien, men alt som er i mors blod på godt og vondt går over i babyens blod.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Hvorfor er røykere mer opptatt av at de blir rakket ned på enn at de skader sitt eget barn?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Kanskje de er litt opptatt av begge deler, og kanskje de ikke trenger deg for å vite at nikotin er skadelig, kanskje du angriper situasjonen på feil måte? Ta deg en tenkepause.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Godt vi har slike mennesker som deg, HI, så man vet rett og galt! Skjerp deg. Du er sikkert ikke guds beste barn du heller, frøken iknowitall. Hva med de som ikke planlegger å bli gravide da?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 er ikke snakk om og bli rakket ned på for det bryr meg mitt i en stand om antirøykeres mening, men hva så om noen røyker litt da? er det ditt problem? vet om mange jeg som røyker under en graviditet, er jo dems valg det og ikke ditt..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 Røyking burde vært forbudt for lenge siden.. Ikke nok med mødre som bevisst skader barna sine med røyking under graviditet og passiv røyking, men det er i ferd med å bli det som tar flest liv i Norge. Det er ikke mange sjelene som dør av heroin her i landet sammenlignet med hvor mange som blir skadet og dør av røyking, pluss at det koster samfunnet en formue... Kommer ikke på ett godt argument for at det skal være lovlig. Det er mange som bestemmer seg for å kjøre for fort og liker det også, det betyr ikke at vi bør fjerne alle fartsgrenser i landet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 Det at noen velger å slå ungene sine av og til er også deres valg, betyr ikke at andre bør vende det andre kinnet til av den grunn?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #11 Skrevet 15. juli 2010 02:11: Nå er det ikke slik at en må velge mellom å være guds beste barn eller skade barnet sitt, det går vel an å være en mellomting?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 virkelig slik forsker på røyking og døds tall du da. merkelig.. hvorfor ikke bare la folk ta sitt valg da. om de røyker eller ikke er helt opp til hver enkelt. kutter ikke røyken min jeg av dine meninger.. selv om jeg ikke røyker mye så er det godt og sitte ute og slappe av etter ungene har lagt seg med røyk og ta det rolig.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #13 Skrevet 15. juli 2010 Jaja....da bruker de kanskje lengre tid på prøvingen...hvis de klager på at det tar så lang tid så vet du hva det evt. kan skyldes ;-) men at gravide røyker når de er gravide er bare kvalmt :-s trodde vi hadde kommet så mye lenger i 2010!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Jeg har aldri røyk selv, men mannen min røykte i 18 år, sluttet på dagen da vi bestemte oss for å prøve å få flere barn(var et kriterie for meg hvis vi skulle ha flere barn). Vi er på andre året som prøvere nå, og han er fortsatt ikke røyker! Stolt av ham er jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #15 Skrevet 15. juli 2010 Det eksisterer ingen valid unnskyldning for å røyke når man er gravid. Mennesker som argumenterer for røyking under graviditeten fremstiller seg selv som særdeles lite intelligente. Gravide som røyker velger helt bevisst å skade barna sine. Det er mildest talt forbløffende.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #16 Skrevet 15. juli 2010 Så det første barnet var ikke verdt å slutte å røyke for?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #17 Skrevet 15. juli 2010 Vi lever i Norge i år 2010 og alle VET at røyking er skadelig både for den som suger i seg giftpinnene og for de stakkars personene rundt dem som blir passive røykere. Å røyke når du prøver å bli gravid er bare egoistisk!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #18 Skrevet 15. juli 2010 HI her Det som irriterer meg mest er at de hele tiden holder på å sier at NÅ skal de slutte og røyke, men så går d 10 min, så røyker de igjen!!! Jeg har selv vært storrøyker, og det er faktisk ikke så vanskelig å slutte og røyke! Det er faktisk utrolig lett!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #19 Skrevet 15. juli 2010 Jeg har selv vært storrøyker, og jeg har null empati med kvinner som velger røyken forann barna sine. At det går ann å være SÅ dum, når vi har så mye informasjon om dette nå i 2010? Det er meg helt ufattelig. Alle vet at det er skadelig for fosteret at moren røyker. Alikevell så fortsetter mange, også blir de i tillegg sure når folk kommenter det. De burde heller bli ydmyke og legge seg langflate enn å komme med 1000 dårlige unnskyldninger og begynne å forsvare seg.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #20 Skrevet 15. juli 2010 02:50: Nei, jeg har ikke forsket på røyking og dødstall, men jeg har lest forskning som er gjort av andre.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #21 Skrevet 15. juli 2010 Jeg må ærlig innrømme at jeg røykte frem til jeg holde en positiv test i hånden. Hadde ikke motivasjon til å kutte den ut mens vi prøvde.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #22 Skrevet 15. juli 2010 Haha, tidligere røykere er det verste antirøykerne! Jaja.. Jeg sluttet og røyke den dagen testen var positiv, men har dessverre begynt å røyke litt nå, tre år senere.. Men jeg gidder ihvertfall ikke å legge meg langflat for deg og hvorfor skal noen kommentere det?? Det er det da virkelig ikke noe du har noe med?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #23 Skrevet 15. juli 2010 Jeg var storrøyker i 12 år, hadde ingen problemer med å slutte for en 5-6 år siden. Moren min var storrøyker i "alle år", også da hun gikk gravid med broren min og meg. Jeg unner ingen den dårlige samvittigheten hun sitter med den dag i dag da broren min har dysleksi (som nå er bevist kan skyldes røyking) og jeg har atopisk eksem som også nå er bevist kan skyldes mors røyking. Selv om det ikke er soleklart at det var røykingen hennes som var årsaken er det ikke bare å legge bort for henne, hun har skyldfølelse. Jeg hadde derfor aldri, aldri tatt sjansen på å røyke under graviditet, utsette barna for passiv røyking, eller lært barna at det er greit å røyke ved å røyke foran dem. Min mor har forøvrig sluttet nå og hjernevaskingen er borte og hun føler seg veldig dum for å ha røykt så lenge. Dessverre rakk hun ikke å slutte før hun fikk KOLS, så hun ble veldig skadet av det, men hun kommer nok ikke til å dø av det nå da sykdommen har stagnert etter at hun sluttet da. Må bare slå et slag for boken "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr Det eneste en har å tape er noen kvelder med lesing.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #24 Skrevet 15. juli 2010 13:12: Jeg tror at tidliger røykere kan fremstå som antirøykere fordi de vet hvor lett det er å slutte og hvor dårlige unskyldningne for å fortsette er Jeg er selvfølgelig antirøyker, jeg har mer mot røyk enn heroin. Min mormor røyket seg hjel og min mor er alvorlig KOLS syk, så jeg er så stor antirøyker en kan bli! Håper at du får røyke lenge før du blir syk da, men det blir nok verre for deg å slutte etter at du har fått kreft eller KOLS, for da er det nok lett å slå seg til ro med at det alle rede er for sent og fortsette å røyke til en dør av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå