Gå til innhold

Kian sa "Natta" i dag, i rett sammenheng også!

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Tro om det kan regnes som hans første ord? Vi bruker å vinke og si natta til speilet etter tannpussen, og i dag da vi var ferdig med å pusse tenner, sa han "Natta!" helt av seg selv. Jeg er litt usikker på om det bare var babbel, eller om det var på ordentlig, hehehe. Det fine hadde jo vært hvis han skjønte hva natta betyr, og faktisk tok natta :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, så gøy.

Det samme gjorde jenta vår for et par uker siden, bare at det var et annet ord i rett sammenheng;) Da tanta og kjæresten skulle dra, så sa hun klart og tydelig hade. Så jeg regnet det som første ord, men hun har ikke sagt det siden.

Hun har sagt hade før også, men da ikke i noen spesiell sammenheng. Men det er et ord vi har brukt veldig mye. Vi har bestandig vinket hade i speilet på badet når vi er ferdig å skifte bleie :)

Gjest Kira06
Skrevet

Hurra, så morsomt!

Her i huset går det fortsatt bare i blablabla og dadada. Jeg øver veldig på at hun skal lære seg å si pappa jeg da, sånn at hun kan rope pappa i stedet for mamma når hun trenger hjelp til noe*s*

Skrevet

Er så gøy når de små begynner å lære ord:-)

Jenta her i huset nå er 10 mnd, men har vel begynt å lært noen ord siden hun var 7-8mnd.. Hun sier bl.a Mamma, Pappa, Hei, Hade, Ja, Nei, Auu :-) Gleder meg til hun lærer flere..

Skrevet

Vet ikke om det kan regnes som et ord, men min lille gutt på snart 8 måneder sier av og til "Heeeeei" (med tydelig H og laaange vokaler ;)) når han treffer folk som han vil hilse på. (Litt morsomt: Vi var på et stellerom en dag, hvor det var en del litt større barn. Lille A blir spinnvil og begynner og rope "Heeei" av full hals, hvorpå en av mammaen sier til dattera si på 3-4 år: "Han sier hei til deg, da må du svare." ;))

Skrevet

Så flink han er da :) Høres ut som at han har skjønt hva det ordet betyr ja!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehe, det er en morsom alder det her ja, plutselig går det så fort og de lærer masse nytt :-D

Jeg er spent på når det kommer flere ord, og om mamma kommer til å være ett av dem, hehe. Han hører det jo ikke så ofte siden jeg er alene og ikke har for vane å kalle meg selv mamma (det kjennes liksom litt rart ut) :-P

Skrevet

Hun her sier heller mamma, men hun sier pappa. Men hun sier det hele tiden når han ikke er hjemme. Så fort han er hjemme så sier hun ikke pappa. Enten så savner hun han når han ikke er tilstede, eller så tror hun at jeg er pappa :P

Skrevet

Så gøy! Lillejenta mi på 7,5 mnd sier nesten alltid ma ma ma ma, strekker ut armene mens hun sutrer og griner litt hvis jeg har tenkt å "forlate" henne på gulvet. Men jeg er ikke helt sikker på om hun virkelig sier mamma liksom. Var hos søsteren min tidligere i dag, og hun var helt overbevist om at hun hadde sagt mamma til meg! hihi.. Men ma ma ma inngår jo en del i vanlig babling også, så jeg er langt fra sikker på om det er bevisst.

Hvor gammel er Kian nå? Jeg har spurt om nårtid det er vanlig at bebisene begynner med sånne små og enkle ord her inne før, og det var jo en del som svarte fra 7-8 måneders-alderen. Synes egentlig det høres utrolig tidlig ut jeg da, men det er vel "store individuelle forskjeller" ¨på dette også, som på så mye annet :-)

Skrevet

Åh, så nydelig da...:) Dakar liten! Så flink han er.

Vesla sier ma-maaa, det tror jeg er bevisst! Sier det ikke hele tiden, men innimellom. Sier også bababababa, baba er pappa på tyrkisk, men det virket ikke helt bevisst;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...