Gå til innhold

11 uker i morgen, men fortsatt bekymret

Anbefalte innlegg

Er forferdelig kvalm om kveldene, trett og hatt ømme bryster. Fortsatt litt ømme. Men klarer liksom ikke helt å tro at alt er i orden. Liksom ikke noen tegn som sier at det er fint så tidlig.

Var hos legen forrige uke og fikk helsekort, men dama sa nesten ingenting, lyttet ikke, målte ikke eller noe. Lite pratsom i det hele tatt. Fikk ikke tatt blodprøvene fordi laben var stengt pga ferie så skulle stikke innom en dag og ta de. Så halvveis liksom.

Hvordan har dere andre det?

Vi har ikke fortalt det til noen ennå, kanskje derfor det er så uvirkelig.

Har ei jente fra før. Har ikke sagt noe til henne, for da vet alle (!) det, både hjemme og på butikken :)

Fortsetter under...

Jeg har det samme som deg, er 11 uker på søndag, men føler ingenting enda..Var til legen for 2 uker siden, tok vanlig GU, men ikke noe annet, var så til jordmor forrige uke å hun var rett å slett uinteressert virket det som. Bare pratet så vidt det var fordi detvar ingenting som kunne gjørs nå, satte meg opp på ny time 17 aug...Ble så frustrert at når jeg var ferdig og kom ut i bilen satt jeg egentlig igjen med en haug med spørsmål og kjente tårene bare presset på. Hvorfor skal det være slik? Sakl ikke de gjør oss mindre bekymret, prøve vertfall? Fikk ultralyd 14 sept...det vil da si at jeg skal gå heeeele sommeren i full jobb og bekymre meg. Vil gjerne vite at alt er bra når jeg kommer over i den 12 uka, og vertfall før det kommer ut til folk. Men ikke vet jeg, blir litt oppgidd...Fortalte det til søstra mi, som roa meg ganske mye ned, hun var nemlig ikke til legen før hun var 13 uker på vei, pga ferie osv....men det var liksom ingenting å gjør nå, så eneste var å ikke tenke så mye på det, vertfall ikke telle dager!! Men jeg forsår ikke helsevesenet alltid, har ikke privat i nærheten, men skulle gjerne betalt en del for å vite at alt er bra.

Har privat en times tid unna, men sist jeg var gravid var jordmor veldig forsiktig med å bruke doppleren, bare i full fart for å sjekke lyden, og anbefalte å ikke ta mer UL enn nødvendig. Tror ikke det er så farlig, men den sitter litt i. Og så føler jeg det er litt "hysteri" med tidlig ul. Er litt mot mine prinsipper så lenge det ikke er noe som tilsier noe er galt. Forvirrer meg selv med dette :)

Søsteren din har nok rett. Ikke telle dager. Blir nok bedre nå som det er ferie og vi drar bort og sånn. Og når ferien er over nærmer det seg at vi kan kjenne første sparka :) Gleder meg!

Kjenner det hjelper bare jeg kjenner livmorkanten etter hvert. Så vet jeg iallefall at noe vokser, at det ikke er tomt liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...