Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Venter nr 3 og jeg gruer meg veldig for fødselen. Selve fødslene mine har vært ok men det er hva som skjer med barna etterpå som gjør meg helt panikkslagen.

1 mann født i uke 33+4 kom i superfart og ble lagt i kuvøse, c-pap, puste apner osv osv. Måtte være på sykehuset i 1 mnd. Tung fødsel for barnet...

2 mann født i uke 36 kom også kjapt, ble fort tatt fra meg da pusten og fargen på han var dårlig. Fikk infeksjon og var veldig syk i et par dager...c-pap, medisin osv måtte bli på sykehuset 1,5 uke.Tung fødsel for barnet...

Gruer meg så veldig til denne fødselen og alle følelsene etterpå. Hva vil skje med barnet? tåler denne fødselen? hva skjer?

Fikk en deperesjon etter forrige fødsel og jeg vet ikke om jeg takler det igjen. Ble så skuffet og lei meg for at det samme skjedde igjen. Jeg som hadde vært til samtaler på ahus med jordmor i forkant om ting jeg ønsket osv osv. Alt skjærte seg...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?! Skal på embla samtaler på sykehuset og prøve overvinne angsten men den tar liksom over. Er i uke 19 nå.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget men jeg tror jeg ønsker litt råd...Hva ville dere gjort/ønsket???

Begge guttene mine har det bra i dag og har ikke hatt noe problemer etter fødselene. Det skal sies da!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142092175-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være bedre/mer skånsomt for barna å bli tatt med keisersnitt, tro? Jeg forstår godt at du er engstelig... Selv har jeg også hatt to såkalt normale fødsler, men utdrivningsfasen har tatt lang tid, og barna har svelget misfarget fostervann, blitt stresset og fått dårlig score på den skalaen de bruker for å vurdere nyfødte. De har også begge hatt kolikk i månedsvis etterpå. Jeg aner ikke om dette har sammenheng med fødselen, men jeg har en følelse av det og engster meg for ny runde....

Sikkert lurt av deg å ta det opp i alle fall. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...