Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er det bare 20 dager til termin og fortsatt har vi for mange navn på lista vår. Hjelp oss å redusere litt a please. Vet fortsatt ikke kjønn, og vi trenger noen forslag til "mellomnavn" også. Storesøster heter forøvrig Amanda Marie, så fint om det passer litt til det.

Jentenavn:

Julia

Nikoline

Emily

Tuva

Maja

Frida

Vilma

(Victoria, Emilie, Evelina er ev. mellomnavn til korte a-endingsnavn)

Guttenavn:

Victor

Filip

Kasper

Jonatan

(Mattias og Leon er ev. mellomnavn)

Foreløpig scorer Tuva Victoria og Victor Mattias høyest. Meninger?

Fortsetter under...

Rangering av jentenavn:

1. Julia

2. Vilma

3. Frida

4. Nikoline

5. Maja

6. Tuva

7. Emily

Syntes rangering av jentenavnene var veldig vanskelig. Julia og Vilma er helt klart øverst, resten var ikke så lett. Liker alle sammen.

Rangering av guttenavn:

1. Kasper

2. Victor

3. Jonatan

4. Filip

Vet ikke om jeg var så mye til hjelp. Men vil si at Leon ikke passer med guttenavnene. Mathias (skrevet slik) kan brukes som mellomnavn.

Ville ikke brukt Victoria, Emilie eller Evelina som mellomnavn. Ville kun brukt enkeltnavn.

Til Amanda synes jeg Tuva, Frida, Maja eller Julia passet best. Er enig med deg at Tuva Victoria var en flott kombinasjon. Frida Emilie er også fint.

På guttesiden liker jeg veldig godt Kasper og Jonatan, samt Matias. Men synes ikke disse navna passer med mellomnavn, så da stemmer jeg heller på Filip Matias som også er kjempefint.

Annonse

1. Tuva

2. Julia

3. Maja

4. Frida

5. Nikoline

6. Emily

7. Vilma

Jeg liker absolutt Tuva og Julia best av disse. Som kombinasjon synes jeg Tuva Victoria var litt tungt å si, men Tuva Emilie synes jeg er nydelig.

1. Victor

2. Jonatan

3. Filip

4. Kasper

Fine navn alle sammen. Leon synes jeg overhode ikke passer sammen med disse navnene, men Mathias er fint. Ville helt klart gått for Victor Mathias. Pent, og passer godt sammen med søsters navn.

Takker for alle synspunkter. Tar gjerne i mot fler. Og kom gjerne med forslag også til passende mellomnavn utenom de som er nevnt.

Mange mener at Leon ikke passer inn. Dette er et navn som er med på lista pga oppkalling etter farfar som nylig gikk bort. Har ikke helt klart å legge det vekk, selvom jeg også ikke ser de store kombinasjonsmulighetene:(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...