supersalg Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 min 7mnd lille strekker seg ennå ikke opp på armene, altså løfter seg ikke opp fra underlaget med armene strekt ut. kan din beby dette nå? Hvor gammel er ungen? bør jeg være beskymret? . . .
NostraStoria Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Det er så stor forskjell på utviklingen til babyene, noen er tidlige med ting andre seint ute med andre ting osv. Er du virkelig bekymret så kan du jo få en sjekk på hs hos fysio? Min er 5 mnd og strekker seg opp med armene, jeg aner ikke om han er tidlig eller hva. Husk og at unger er forskjellige, det er ikke en ren fasit på når de skal mestre ting..men kun en pekepinn og gjennomsnitt.
supersalg Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2010 jenta kommer fint opp med rumpa, og gynger frem og tilbake. Men hun strekker ikke ut armene. Vil bare høre med dere her om hva deres bebyer kan først. hva kan deres 7mnd bebyer? gynger de frem og tilbake med strake armer? kan de sitte uten støtte? hva mer? =) =) =)
abella Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Knerten har ei venninne som aldri lå på gulvet med strake armer. Hun løftet kun på rompa. Hun begynte å krabbe ved ca 8-9 mnds alder allikevel, så det er rett og slett sånn som er individuelt.
supersalg Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2010 oi =) takk for svar setter stor pris på innspill her. ja vet at det er individuelt, med lurer fortsatt på bebyene deres kan da
X10ne Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Jenta mi (7 mnd) ligger ofte med strake armer, men hun løfter ikke på rumpa. Det er nok forskjellig hvilken "ende" de begynner med. Tipper begge våre krabber om ikke lenge likevel :-)
cz77 Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Mini er 6,5 mnd. Han kommer seg opp på strake armer, også opp på alle 4 og rugger men jobber som bare fy.. Jeg hadde ikke vært bekymret, ser her og at utvikling skjer plutselig og da er det som han ikke har gjort annet.
lille mini til mamsen Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 min lillemann er 8 mnd nå, da han var 7 mnd og 4 dager sto han oppreist i senga. Han har løftet seg opp og ståttt på alle 4 siden han rundt 6 mnd, men først nå for ett par uker siden begynte han å krabbe ordentlig på knærne. Men det er som de andre sier her, att det er forskjell på unger. Men hør med hs hvis du er bekymret.
Gjest lillemamsi Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 min mini er 7 og en halv mnd. Han gjør dette: fysiske ting: *Sitter, setter seg opp selv. *Krabber *Reiser seg i senga ( det gjorde han første gang 4 mnd) *Ruller rundt selvfølgelig *står i armhevning stilling, (står på tåtuppene og strake armer og hever seg opp og ned) *Reiser seg i diverse ting her i stua. "går" om vi holder han i hendene. psykisk: *Viser hvor stooor han er. (når vi spør, hvor stor er du?) *sier tyh !!! (når han hører en lyd, spesiellt traktor) *roper på pusen, sier psss, psss. *Når vi spør om han er løve så brøler han Og i dag brukte han pinsettgrepet når han fikk brødsmule.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Vår lille sjarmør på snart 8 mnd gjør dette: - reiser seg opp når han er på fanget (gjort det i rundt 2 uker) - reiser seg på bade når han får tak i vaskeservanten - drar seg fremover - strekker opp beina samtidig som han løfter opp overkropp og armer (prøver å krype, men har ikke helt teknikken inne enda ) - sitter uten støtte på fanget, men har ikke satt seg opp selv på gulvet enda - liksom hoster hvis jeg/sambo ikke gir ham oppmerksomhet - sier mamma, hei, nei, ja og mer - ruller rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå