Gå til innhold

Min spontane fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som førstegangsfødende så hadde ingen trodd at jeg skulle føde så fort den 7 juli, 5 dager før termin. Det startet med litt svake menssmerter som dabbet helt av på dagen. Men det var ikke før rundt kl 17 at jeg kjente noen svake rier komme med 5-7 minutters mellomrom. Jeg valgte å ringe føden rundt 17.50 og spurte om jeg kunne komme for en skjekk siden jeg hadde blødd litt på formiddagen. Både føden og jeg var forberedt på å bli sendt hjem. Da vi kom frem ble jeg undersøkt og hadde da 3 cm åpning. Jordmoren ble litt overrasket, siden riene mine var uregelmessige. Hun foreslo at vi skulle gå ut en tur og se om riene økte i styrke. Vi gikk litt rundt ullevål og gjett om riene kom skikkelig nå. Vi skulle gå tur i en time, men etter 20-30 min kom riene med 3 min mellomrom og da var det på tide å dra tilbake følte jeg. Vi kom inn igjen og jeg forklarte at det gjorde vondt nå og at jeg hadde kastet opp. De sa at jeg skulle ta en varm dusj for i løpet av natta skulle jeg bli mor(eeh ja..) Jeg ba om klyster og tok en dusj, også ba jeg om å bli undersøkt igjen. 8 cm var det blitt nå , halvannen time etter forrige undersøkelse. Åj sa dem da, dette gikk fort. Det var verken tid til epidural som jeg på forhånd sa at jeg ville ha og heller ikke noe lystgass, fordi det ikke var noe føderom ledig. Jeg lente meg på sengen og følte at jeg måtte presse nå, selv om jeg hadde full åpning måtte jeg vente litt med å presse fordi hodet lå litt høyt oppe. Etter 30 min med litt pressing og så full pressing kom lille Alisa til verden 3180 kg og 47 cm lang, kl var da 22.21. Jeg fødte ca 3,5 time etter at vi hadde kommet til sykehuset.Hun hadde nemlig hastverk. Både mannen min og søstera som var med meg gråt av glede. Siden alt gikk så fort blødde jeg en del på slutten, hadde også en innvendig rift som måtte sys men det merker jeg ikke noe til. En drømmefødsel var det rett og slett.

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

OI, ja detta gikk fort !!! Gratulerer så utrolig mye, koos deg med nurket og den nye familien :D

Skrevet

Så flott! Gratulerer så masse - nydelig navn på sikkert nydelig jente!

Du har vært flink!!! Kose dere masse sammen!!!!!!

Skrevet

åh, gratulerer sååå mye.

Ja, det hørtes ut som en drømmefødsel, litt slik jeg hadde det for noen år tilbake. Det gikk det også bare 3.5 timer fra vi kom til hun var ute :)

Håper på noe av det samme denne gangen, intensivt og raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...