Gå til innhold

litt teit lege, eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på første kontroll, 11,5 uker på vei. hun ba meg legge meg på benken for å kunne kjenne om livmoren har vokst, og jeg stusset litt ved det, for trodde ikke man kunne kjenne så tidlig. med forrige kjente ikke legen på meg før uke 22, hvis jeg ikke husker helt feil... Uansett sa legen at hun ikke kunne kjenne noe, og lurte på om jeg hadde hatt magesmerter og vært kvalm?? ...... det er heldigvis ikke mitt første barn, ellers hadde jeg blitt kjempe redd, men blir jo litt usikker da... hva er deres erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske at legen kjente livmoren såvidt, da jeg var på kontroll i uke 12+4. Men muuulig jeg husker feil også, at det var på neste kontroll i uke 17 :)

Skrevet

Var hos legen rundt uke 11 jeg også.

Han kunne ikke kjenne noe hos meg heller, men sa at det var nok litt tidlig å kjenne det.

Er nå 17 uker på vei, og har har sett min lille gutt. alt var friskt og fint. så det er nok ikke noe å engste seg for. Alt er nok fint :)

Skrevet

Livmora kan vel (men trenger ikke) dukke opp fra bekkenet på den tiden... I første svangerskap kunne jeg kjenne livmora i ca uke 12-13.

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid var jeg hos legen i uke 8-9, og da kunne hun kjenne - og mente at antall uker jeg hadde beregnet virket rimelig ut fra hva hun kjente. Varierer sikkert veldig. Denne gangen skal jeg ikke på kontroll før i uke 11 da legen har sommerferie...

Skrevet

hei.

var hos legn om tirsdagen og var da 10+1 og legen sa seg enig med det at jeg var såpass på vei.. ble veldig glad da, så håper det stemmer på ul oxo =))

Skrevet

takk for svar :-) kanskje det skal litt til å kjenne livmora under alt fettet fra baby nr 1 :-) :-)

Skrevet

Hahaha, akkurat det er et velkjent problem her i gården også. :D

Skrevet

eg var netopp på kontroll selv. trodde eg var ca 7 uker på veg, men hun kjennte på livmoren viste seg at den var større en forvenntet og at eg mest sansynlig var 11 uker på veg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...