Snellamedto Skrevet 14. juli 2010 #1 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei februarmager, Jeg er 11 uker på vei og har hele veien vært rolig og ikke stressa eller bekymra for abort. Nå, imidlertid, når flere og flere vet og det nærmer seg den magiske 12-ukersgrensa, begynner nervene å komme. Jeg er livredd for at jeg har mistet, og så liksom likevel ikke er gravid når alle får vite det. I tillegg er det usikkert hvor langt jeg er på vei pga ustabil syklus, så jeg blir ekstra bekymra for at jeg forteller ved 12 uker og så er jeg egentlig kortere på vei... Derfor testet jeg igjen i dag. Haha, kjempeteit, men den var iallefall lysende klar og positiv, selvsagt. Jeg har ingen som helst grunn til å tro at det har gått galt. Jeg har ikke blødd så mye som en dråpe, aldri hatt smerter, og har hatt masse symptomer, særlig kvalme, men når kvalmen nå begynner å avta blir jeg altså ufrivillig bekymret.... Jeg vet man kan miste uten å merke det, men hvor lenge etter en slik MA kan man fremdeles teste positivt? Jeg vet jeg bekymrer meg unødig. Men om noen har noen beroligende ord å komme med, blir de svært vel mottatt!!!! Huff, jeg føler meg temmelig teit. Alle har jo et usikkert 1. trimester. Blææ det er så slitsomt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142090821-jeg-vet-jeg-er-overnerv%C3%B8s-men-hvor-lenge-kan-man-teste-positivt-etter-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 14. juli 2010 #2 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg kan desverre ikke hjelpe deg:/ Men alt er nok i orden skal du se! Jeg blir bare mer og mer nervøs for hvert svangerskap merker jeg..men heldigvis går det jo som oftes bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142090821-jeg-vet-jeg-er-overnerv%C3%B8s-men-hvor-lenge-kan-man-teste-positivt-etter-ma/#findComment-142091057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mastermind Skrevet 14. juli 2010 #3 Del Skrevet 14. juli 2010 har det på akkurat samme måte! har et barn fra før, det gikk fint. denne gangen er jeg mye mer redd. til å begynne med fryktet jeg sa, er 11 uker i morra og er livredd ma eller noe stort som feiler. mye snakk om ma her inne... ellers har litt for mange av min omgangskrets fått dårlige nyheter på UL siden sist jeg var gravid, så klarer ikke helt slappe av. redd det samme skal skje meg. men samtidig! det er svært sjelden det skjer slike ting! de fleste aborter skjer før man vet man er gravid, så skjer det en del sa frem til uke 8, enda færre frem til uke 12. Det er kroppen som order opp. Stort sett går det bra, så hvorfor skal det ikke gå bra med oss? Tror vi bare må tenke positivt. Vi har ikke sagt det til noen ennå (tipper kanskje mamma vet) vil vente til etter 12, og siden det er ferie så kan jeg kanskje skjule det et par uker til har gått litt sport i det.... kommer an på om magen kommer. bare litt utrent nå.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142090821-jeg-vet-jeg-er-overnerv%C3%B8s-men-hvor-lenge-kan-man-teste-positivt-etter-ma/#findComment-142092375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Del Skrevet 18. juli 2010 Du kan be om tidlig ultralyd, men det er kanskje ikke så lett å få på grunn av generell bekymring. En annen ting er om tidlig ultralyd kan påvirke fosteret negativt, hvem vet. Jeg er skeptisk. Det jeg gjør er å gå ofte til legen og ta HCG- prøve (vanlig blodprøve). Den forteller om svangerskapshormonet HGC stiger som det skal ut fra hvor langt du skal være på vei. Svaret kommer etter et par dager, jeg ringer legekontoret og spør. Vet ikke hvor lenge etter MA (missed abortion) man kan teste positivt på en vanlig graviditetstest, men jeg tror det er snakk om flere uker. Det er neppe noen vits i å ta flere slike tester. Man kan i alle fall ha graviditetssymptomer en god stund etter en MA. Har et par dårlige erfaringer, men har også fått en flott sønn. (Jeg har en sykdom som KAN påvirke svangerskap negativt.) Husk, de fleste svangerskap går faktisk bra! Når du er kommet så langt ligger du veldig godt an. Hvis du er normalt frisk så er det ingen grunn til å tenke at noe er galt. Det er normalt at noen symptomer begynner å avta i uke 9-10- 11, det er jo litt vanskelig i overgangen til uke 12. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142090821-jeg-vet-jeg-er-overnerv%C3%B8s-men-hvor-lenge-kan-man-teste-positivt-etter-ma/#findComment-142104449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå