Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Jeg er i dag 25+3 og har jo denne morkaka foran. Men kjenner heldigvis liv hver dag nå. Men kan ikke akkurat si at lillesnuppa i magen er noe turbo jente. Hehe. Noen dager så skulle det tru hun sov døgnet rundt i magen. Alle svangerskap er forskjellige og alle bebiser i magen er forskjellige. Noen er veldig aktive og andre ganske så rolige. Kan jo hende det blir mer turbo i magen etterhvert da.
Teres Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Hei! Har også jente i magen, men er litt bak deg, er i 20 uke nå. Har også morkake som ligger foran. Kjenner ikke "ordentlige" spark enda, men endel boble/press/sug, ikke så veldig ofte, kanskje hver 2 dag, og da helst på kvelden. På ultralyd i uke 13 var det vanvittig aktivitet, men på den ordinære i uke 18 var ho ganske rolig. Tror det er helt normalt jeg, vi får vel nok utfordringer med jentene våre etterhvert:) Men må jo innrømme at det hadde vært HELT ok om ho ga litt mer liv fra seg:) Var du langt på vei når du med sikkerhet kunne si at det var lille jenta di du kjente? Er førstegangs jeg, så syns det enda er vanskelig å vite HELT sikkert hva jeg kjenner...
Teres Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Og da jeg leste neste tråd så jeg svaret ditt på når du kjente skikkelig liv, sorry:)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2010 Hei Teres. Ja på den uka som du er i nå. kjente jeg kun bare bobler innimellom. Var i uke 24 jeg kjente ordentlig dult i magen. Så jeg måtte vente tolmodig. Er forskjell på dagene nå med hvor aktiv hun er. I dag er det veldig rolig i magen.
Teres Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Tusen takk for svar, Gravid30. Blir mye roligere av å høre at flere må vente litt ekstra på å kjenne "ordentlig" liv, gleder meg voldsomt til de første skikkelige dultene:) Rart alt man tenker på når man går med kul på magen:) God helg, og masse lykke til med din lille datter i magen:)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 17. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2010 Bare hyggelig Teres. Det er godt det finnes et sånn forum så vi kan spørre om råd og hvordan andres erfaringer er i svangerskapet. Mye vi gravide lurer på. Plutselig kommer du til å kjenne dult snart. Og det er forskjellig på dagene med hvor aktiv disse små i magene våres er. Lille snuppa i magen er mest aktiv om kvelden/natta/ tidlig om morgenen når jeg slapper av. Sover sikkert mye om dagen. Tiden går jo så fort. Ikke lenge igjen til jeg skal over i 3 trimister. Er 26+0 alt i morgen. Kos deg masse nå og ønsker deg all lykke videre i svangerskapet. Og tro meg, du kjenner også snart godt med liv.
Gjest Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Hun ligger til lading, vettu... ) Da jeg fikk jente nr.2 så var hun så rolig at jeg var litt småbekymra. Reiste med fly til Storbrit. da jeg var litt over 6 mnd, da ble det plutselig mere liv gitt.. hehe.. Tenker at babyen din er litt liten enda, slik at du kjenner KUN de kraftigeste bevegelsene.
☆septemberbarn☆ Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Titter inn fra 3 trimester:) Det er som å høre mine erfaringer dette. Lillemann gir signal fra seg flere ganger om dagen nå, men mellom uke 20-27 så kunne det gå flere dager i mellom at jeg kjente noe, og noen dager fikk jeg knapt sove for ble så oppspilt av å se hele magen bevege på seg:) Lykke til!
Margarita -- Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Vær glad de er rolige, man sier jo at hvis baby er urolig i magen er de ofte det når de er nyfødte også Er de rolige og sover mye, er sjansen for at de gjør det når de kommer ut også stor:) ALle jeg kjenner bekrefter dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå