Gå til innhold

ENDELIG gravid men har blanede følelser...

Anbefalte innlegg

Har prøvd i 18 mnd. å bli gravid etter at vi mistet men når jeg endelig ble det så er situasjonen rundt vanskelig. Har akkurat måttet si opp min faste jobb fordi jeg ble mobbet på jobb. Er nå sykemeldt i oppsigelsestiden og den eneste andre jobbmuligheten jeg har er en time kjøring hver vei til jobb. Har fått et jobbtilbud men den inkl. nattevakter, hveldsvakter og dagvakter, pluss jobbing i helger. Dette vet jeg kan bli tøft for meg som er mye alene med barna. Har spurt om de kunne tilrettelegge for meg men det kunne de ikke da det ble urettferdig for de andre som jobbet der. Har nå en uke på meg og si om jeg tar jobben og vet ikke om jeg skal si ja eller nei... Tenk om jeg ikke får en annen jobb da? Er fortvilet og har søkt på en del jobber men de andre har søknadsfrist etter at jeg må svare på dette jobbtilbudet. Er bare 6 uker på vei og har ennå 1,5 måned igjen til sykemelding og oppsigelsestid går ut...Er så sliten psykisk av å ha hatt det slik lenge på jobb så har heller nesten ikke overskudd til noe og sitter bare og gråter. Noen som har gode råd????

Fortsetter under...

Har du problemer å sånn så kan du vel fortsette å være sykemeldt videre... viktig at du tenker på deg å den lille i magen å dine barn no.. å med tanke på at det virker som at du har hatt det ganske tøft så kanskje du ikke skulle gått tilbake i jobb helt enda.. å vil da bare få si at vist det er en jobb som er tung å slitsom når man er gravid kan man bli sykemeldt fra den å vist du har behov for det å vist du tar den da.. jeg ble sykemeldt fra min jobb med førstemann veldig tidlig i svangerskapet, grunnet mange ting.. å gikk sykemeldt fram til permisjon.. å du får da foreldrepenger på samme måte som fra det du får fra jobben.. da sykepenger teller som det samme..

Tuuusen takk for svar. Ja det er sant at jeg kanskje burde gå litt lengere sykemeldt men jeg er nok ikke den som sykemelder meg så lett, så det var gått langt nå når jeg først gjorde det nå. Har foreløpig ikke noen fysiske plager ennå i svangerskapet så tenker at jeg blir å prøve å begynne i ny jobb. Kjenner at jeg blir glad og får et ekstra pågangsmot når jeg fikk tilbud om denne nye jobben. Godt å ENDELIG få positive tilbakemeldinger. Den nye jobben er nok en del fysiskkrevende men håper på at jeg klarer det og at ikke graviditeten byr på utfordringer...Vet du hvor lenge man må ha jobbet i ny jobb for å kunne sykemelde seg? (ikke at jeg planlegger det men man vet aldri siden siste svangerskap var temmelig tøft...) Jeg er ellers ei positiv jente så reisen til og fra jobb må bare gå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...