Hikken Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Er midt i muffinsmekking her, og så først nå atd et var tomt. Hvis ja, hvor mye skal jeg ta i forhold til bakepulver? Samme mengde?
Ranveig R Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Meiner å huske at du kan bruke natron i staden for bakepulver dersom bakverket inneheld syrna melkeprodukt og/eller egg(??). På langt nær 100% sikker, men det er vel verd eit forsøk. Ville prøvd med same mengde.
Hikken Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2010 Hadde ikke samme mengde av det en gang, men jeg prøver nå. I verste fall får jeg 40 muffins i søppelbøtta ;o) Hadde litt rømme i røra i håp om at det skal hjelpe natronen. Takk for svar )
Hikken Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2010 De hever jo som bare det ) 4 ts bakepulver ble byttet ut med 1,5 ts natron og 1,5 ts bakepulver og 1 dl av melken ble byttet ut med rømme. Lukter himmmmelsk her )
Ranveig R Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Nah, i verste fall blir muffinsene veldig kompakte, men ungane et det vel uansett
Hikken Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2010 Hehe, hadde det bare vært unger som skulle spise så :-P Frøkna blir to på søndag, så må imponere både småttiser og oldemødre! Men de ble kjempegode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå