Lillemor&Gutta Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Hvor er logikken i det? Altså (til forklaringa på agresjonen min) min lille prins var litt senere enn de fleste (men innen normalen) til å rulle og åle seg rundt. Fikk hele tiden høre at det begynner å bli på tide osv. Mitt barn kunne det da og da og sånn. Nå når jeg stolt forteller at han har begynt med sine første ord er det sååååå usannsynli, han er jo BARE 8,5 mnd. Kjenner det irriterer meg litt. Også må han i tillegg "bevise" det med å si det mens de er tilstede. Sitter helt oppi ansiktet han å skal ha han til å prate, men såklart når han blir presset på den måten vil han ikke. Så da lyver jeg mener de. De får tro hva du vil. Jeg koser meg hver gang prinsen min roper mamma jeg
Gjest Kira06 Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Haha, dette er damer på sitt beste! Vi er så utrolig flinke til å skryte av våre barn, men det er gjerne på bekostning av andre. Hvis du sier at din gjør ditt og datt, så får du med en gang høre at "ja, men min gjør sånn og sånn, og det er mye bedre". Har en ting å si; drit i det og kos deg med "keisergutt":) Og la de andre snakke så mye de vil....
Sistah*G07*J09* Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 haha.....jeg driter da langveis i hva andre unger kan og ikke kan. Å tenker som så at alt kommer til sin tid. Men har hørt lignende flere ganger, særlig siden gutten min ikke gikk uten støtte før han var 21mnd!!!! Går han ikke enda, dere bør få sjekket det, skal han ikke til utredning, det er jo ikke normalt osv!!! Ble litt lei ja, særlig siden det ikke var noe galt med han. Nå er han snart 3år, å er fult på høyde med alle andre 3åringer Snuppa er totalt annerledes, hun er 8,5mnd å har begynt å reise seg opp overalt, sier mamma og hei, og prøver seg på å klatre opp på ALT!! Så hun er totalt forskjellig i fra storebror. Så ALLE unger er forskjellige, å alt kommer til sin tid Så drit langt oppi egoistiske sladre kvinnfolk som sikkert bare er sjalu fordi du har den søteste ungen noe må man jo finne å pirke på vettu
gravid-81 Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Å jeg er så enig så enig- må innrømme at jeg til tider blir rimelig lei dette maset av om skal ahn ikke snart kunne det? Å nei det er når de er 8 mnd det ja- er ikke mange dagene til det da... Er så heldig ( i de fleste situasjoner i hvertfall) at min lille prins har et søskenbarn som er 3 mnd eldre- (mammaen er min svigerinne). Men desverre "glemmer" hans forledre at disse to ikke er like gamle og forventer hele tiden at min gutt skal kunne det samme som sin 3 mnd eldre kusine... Blir sprø av og til på å høre på alt det hun kan, mens det til tider kan virke som de viser null interessse for hvordan min gutt er- bare hva han kan og ikke kan... i forhold til henne..
Gjest Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Hehe, ja typisk damer, blir for dumt. Min yngste er også sen motorisk, men tidlig med språket, han er 11 mnd. Han har minst 10 ord som han bruker bevisst, og de første kom rundt den alderen som din er nå. Hehe, så du kan hilse venninnene dine og si det er fullt mulig:-) Det ha seg jo ofte sånn, spesielt med gutter at hvis de er tidlige motorisk er de gjerne litt senere med språket, og omvendt. Har iallefall stemt på mine to.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Så utrolig irriterende!! Jeg har heldigvis ikke vært plaget med slike kommentarer fra noen, selv om min unge er av det kjappeste slaget. Hun er 9 mnd og kan ikke sette seg opp selv, ikke reise seg opp.. bare åle seg fremover og legge seg ned fra sittende stilling. Jeg bare venter på at noen vil kommentere noe om hvorfor hun ikke krabber ennå. Jeg bryr meg fint lite om hva andre barn kan og ikke kan, bortsett fra at jeg syns det er gøy når de har lært seg noe nytt. Jeg vet at også mi jente vil lære seg det samme, selv om hun er litt senere på noen områder.... evt. at de andre barna er tidlig ute. Jeg bryr meg mer om hva min unge kan, enn hva andre kan. Det er klart jeg kanskje hadde blitt litt utålmodig om hun ikke lærte å sette seg selv opp i en alder av 1 år. Noen kvinner har en tendens til å skal hevde seg selv, og da gjerne gjennom barna sine, enten den ene eller den andre veien. Enten så er barna så tidlig ute at det kan umulig være sant, eller så er de så sene at de må da til utredning. Ungene våre er fantastiske uansett hva de kan og ikke kan
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 rettelse, det skulle stå: min unge IKKE er av det kjappeste slaget... ...mer bedagelig sådan
Lillemor&Gutta Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2010 Hehehe glad det ikk er bare jeg som blir irritert. Min har 4 ord han bruker bevisst. Ja, nei, hei og mamma. Kjempeflink syns jeg har er . Men han setter seg ikke opp selv, krabber ikke og har kun reist seg opp 1 gang. Virker som det er mer morro med ord for han. Hermer hele tiden ordlydene . Nei jeg stresser ikke med noe. Ser utvikling på han hele tiden og det er jo det som er hovedsaken. Selv om det ikke er helt "perfekt" i forhold til alle andre regner jeg med at det ikke er noe han ikke kommer til å lære. Det kommer når han er klar for det Han er vel en liten latsekk .. hehehe Vi har flotte barn alle sammen selv om de ikke følger utviklingskurvene perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå