Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. er ivrig i å starte treningen,,,,magen er jo helt slapp!!!! må jeg ventet til magemusklene går helt sammen igjen før jeg trener de aktiv?

nå er det 1-2 cm mellom de.og de går sammen når jeg tar en lite sit-up...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror man skal vente i 6 uker etter fødsel(om du hadde en vanlig fødsel) før man begynner å trene så smått.hva med å trene mer rockering?

Skrevet

1-2 cm er den vanlige avstanden. Når den er sånn kan du begynne å trene magen forsiktig igjen. Men løp og hopp bør man uansett vente med til etter 6 ukers kontrollen:)

Skrevet

Jeg vil og trene magen min. Har begynt litt. Hadde ks for tre mnd. siden og gjør lette øvelser på golvet. Vil gjerne begynne med rockering, men vet ikke om det er så bra enda. Hvor lenge burde man vente etter ks før man begynner på noe sånt?

Skrevet

Hehe, hvis jeg skulle ventet til magemusklene trakk seg sammen igjen hadde jeg måttet vente leeenge :-) Snart 8 mnd siden fødselen nå, og fremdeles 3-4 cm "glippe"... Irriterende, men er jo tross alt pga noe positivt.

Skrevet

takk for godt innspill, skal sjekke ut denne siden :)

Skrevet

Hei! Jeg trente mye mage før fødsel og startet opp igjen en uke etterpå med planken. Den kan du gjøre med én gang. Også sideplanke og andre sideøvelser. Problemet etter fødsel er de rette magemusklene som har splittet seg på midten. De ventet jeg ca åtte uker med å fokusere på. Holdt meg til planke og sideøvelser frem til da. Sixpacken var tilbake etter fire mnd. Kom igang og kjør på er mitt råd. Men ta hensyn til splitten altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...