håper78 Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Lurer på om det er mange som får tilbud om å bruke pergo i ventetiden til ivf?og som har lykkes? Med diagnosen uforklarlig barnløse? Har jo fått påvist eggløsning og alt er ok, regelmessige sykluser, mannen leverte en normal prøve. Jeg har en sønn fra før, er nå 13 år, så vi vet at jeg kan bli gravid, mannen min har aldri gjort noen gravide, har tidligere testet dårlig. Det jeg ser er at pergo blir brukt i uforklarlig barnløs tilfeller og ved manglende eggløsning, men kan det ha noe for seg å prøve, når jeg tilsynelatende har eggløsning? Vi tror jo at det må være noe med han,til tross for at prøven sist var fin. Råd? Tips?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Vi hadde "diagnosen" uforklarlig barnløse. Ingenting galt å finne med noen av oss. Tok først en runde pergo, deretter 2 runder AIH, deretter 2 IVF og alt var negativt... Etter andre negative IVF skulle jeg starte fryseforsøk når mens skulle komme. Har noen ganger ganske uregelmessig mens, og hadde ikke tålmodighet til å gå og vente på den. Derfor tok jeg en pergo-kur den måneden slik at jeg skulle få mens til normal tid slik at vi kunne starte fryseforsøk. Men trengte ikke noe fryseforsøk gitt For lille sprell flyttet inn i magen min den måneden med pergo Og nå er han nettopp fylt 1 år Verdens herligste lille "pergo-spire" Så jeg vil bare si-- go for it!!! Skader ikke prøve pergo i påvente av IVF Lykke til
håper78 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2010 Hei! og takk for svar! og gratulerer med pergogutten din. Ja, føler liksom at det å gjøre noe aktivt i ventetiden, utenom å kose oss selvfølgelig, gjør ventetiden mer utholdelig tenker jeg. Defor lurte jeg på dette med pergo. Men skal jeg bare snakke med fastlegen om det eller, gynekologen som henviste oss? Ser for meg at han sier at det er bortkastet i og med at jeg har regelmessig syklus, men det må jo bli opp til meg, vil jeg tro. Mye bivirkninger med pergo? Er det sånn at du begynner på det 1. syklusdag eller? Må jo bare gjøre et forsøk, alt skal være prøvd:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Begynner vel tredje syklusdag om jeg ikke husker feil Du kan jo høre med gynekologen som henviste dere hva han/hun syns. Men min gyn mente i alle fall at det kunne lønne seg å prøve med pergo i påvente av AIH/IVF
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå