Gå til innhold

Hva gjør dere på hytta med barna når det regner??

Anbefalte innlegg

Skal på hytte i neste uke. Ser ut som det ikke blir det beste været. Har kjøpt 2 aktiviteter som kan gjøres både inne og ute. Hva pleier dere å gjøre på slike dager??? Har vann og strøm på hytta. Jenta mi som det først og fremst gjelder er snart 6 år.

Fortsetter under...

Er det hytte ved sjøen?

Vi har ikke hytte, men bor ved sjøen og vi er ute selv om det regner vi. Kjepegøy å bade i regnevær, vannet kjennes mye varmere ;)

Fiske krabber, bygge sandslott osv går kjempefint i regnvær. Gå tur i skogen går også ann i regnvær.

Vi har to sett med regntøy hver vi, så etter å ha hatt en varmepause inne midt på dagen kan vi gå ut igjen.

Ellers er ungen glad i å tegne, og akkurat nå er de inne i en Hama-perle periode, de lager figurer fra Nintendo, som Supermario i perler, jeg stryker de sammen og de leker med dem.. Må bare passe på å ha en ekstra pose med perler i hudfarge, for de går fort tom.

Så er jo spill en klassiker, guttene mine på 6 og 9 år er veldig glad i Den forvunne diamant, stigespill, yatzy osv

Kler på oss og går ut......Men jeg har så stor alderforskjel mellom barna mine at det er vanskelig og finne på en aktivitet som alle kan gjøre når man er 12-7 og 10 mnd.....

12 åringen sover og har meg seg pc og kan spille, 7 åringen er inne i en Lars Monsen periode og skal kun være ute, fiske gå tur og ligge i telt.....10 mndern er stort sett fornøyd:)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)

Tar på regntøy å går ned på stranden å fanger krabber etc

Fisker fra båten

Går tur til den eneste lekeplassen/barnehagen som finnes der inne

Kjører til butikken

Ser film

Vi har tegnesaker, perler, leire, lego, togbane og litt annet på hytta. Masse bøker og tegne serier.

Ludo og yatzi blir spilt masse, om det regner eller ei.

Vi har tv og dvdspiller, men ser lite på tv når vi er der.

Vi har stor bod, så der kan ungene snekkre, sage og gjøre ganske mye.

Vi går endel turer på stranda når det regner, vi plukker skjell og andre ting vi finner. Vi lager litt forskjellig med tingene vi plukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...