Sommerbebiss Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Det er flere som han nevnt til meg at jeg burde kjøpe meg en flaske med lakserolje, så jeg har til det nærmer seg termin.. Men hva er egentlig denne oljen til? Er det for å hjelpe modningsfasen i gang, så jeg eventuelt skal bruke den i noen uker? Eller er det bare for at fødselen eventuelt skal komme tidligere? Er dette skadelig for mor eller barn? Jeg er helt fjern på dette, og jeg er ganske skeptisk av natur.. Vil jo ikke gjøre noe gale, har jeg klart og gå ni mnd gravid, skal jeg nok klare noen uker til. Men ble bare litt nysgjerrig av dette.. Er det noen med erfaringer? Eventuelt noen positive eller negative ting og si?
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Et dumt kjerringråd du ikke skal følge. kan være farlig. Som du sier, så klarer du noen uker til =)
mammaen til 2+1 Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Finns ingenting positivt med lakserolje, annet enn at du fåe tømt deg orntlig! Det kan sette i gang en fødsel, men det er ikke alltid.
Gjest Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Det er som det heter i navnet, en Lakseredne olje. dvs att det hjelper til på tarmbevegelsene dine og lar tarmen få tømt seg lettere. Den "smører" den rett og slett. Fra gammelt av ( les : da jeg ble født, hehe ) så drakk de dette i håp om å føde litt før/dersom man hadde gått over termin. Når det er sagt, så smaker det jo rett og slett hibas av det! Sånn att disse sukkerfri Extra dropsene med røde frukter smak hadde jeg heller foretrukket! ( hvis du leser bak på pakken, har "overdreven inntak" laskeredne effekt ) Heller fire pakker av det på rappen, kontra en flaske fæl illesmakende Lakserolje... Dersom det setter igang fødselen, er det fordi du er såpass moden i deg selv, så da hadde jeg heller valgt å slippe den slitsomme doløpingen jeg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå