Linkipinky Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Noen som kan hjelpe? Vesla her legger seg, sånn som det er nå kl 23.00! Dette har hun gjort helt siden fødselen av..hun sover gjennom hele natten(også gjort siden fødselen) og våkner et sted mellom 10-11.00. Jeg tror nok vi har vært litt "redde" for å forstyrre sove rutinene hennes, da vi har vært så glade for at hun sover helle natta... Jeg vil så gjerne ha henne tidligere i seng..rund 21.00. Vi har ikke prøvd så lenge, eller gått veldig inn for det hittil, men nå er vi veldig klare for å få henne tidligere i seng. Er det så enkelt som at jeg bare vekker henne tidligere på morgenen? Håper på tips og råd
abella Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Ja jeg skulle tro at det bare var så enkelt. Vi har reist til ulike tidssoner med Knerten og dermed justert døgnrytmen hans både fram og tilbake med 6 timer. Den ene gangen ga vi han bare kort natt og vekket han etter 6 timer i stedet for 12, så kjørte vi samme opplegg for dagsoving som vi pleide (våkenperioder på ca 3 timer, så sove en time). Han var da 5 mnd. Den andre gangen ga vi han en ekstra lang dag. Dvs ga han bare en liten dupp når han egentlig skulle legges for kvelden og utsatte dermed den ordentlige legginga. Han var da 7 mnd. Begge gangene har det kun tatt et døgn å endre døgnrytmen, altså veldig enkelt så lenge du greier å holde på de vanlige rutinene for dagsoving.
det er berre mordi Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Vekk barnet en halvtime før normalt, og en halvtime før det igjen neste dag.. osv til du har fått den rytma du er ute etter er også en måte å gjøre det på.
Guttemamma x 3 Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Vil tro det skulle gå greit å vekke henne gradvis tidligere slik at du forskyver hele døgrytmen. "Alle" forskyver døgnrytmen hver gang vi bytter mellom sommertid til vintertid. Burde være mulig å bruke samme metode når som helst for å endre døgnrytmen, de små kan jo ikke klokka. ;-))
MammanTilEmma❤ Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Har aldri vekket jenta mi tidligere for å få henne i seng tidligere! Har bare tatt dags duppen litt tidligere, for da blir hun trøttere tidligere også Men legging er ikke noe problem her i huset.. jenta jør seg ikke noe om hun legger seg 19.00 eller f.eks 21.00 men somregel så har vi faste tider til 19.30 så lenge det ikke dukker opp noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå