evig_lykke Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Har et lite dilemma. Svigerinna mi mista jenta si i uke 23 nå i mai. Og de har begynt å prøve på igjen. Og vi har mye snakket om det å gå gravid sammen, og jeg har fått et enda sterkere ønske om å bli gravid! jeg og samboer har nå blitt enig om å kaste pillebrettet. Svigerinna mi gir meg hele tiden hint om at jeg skal vente. F.eks: "Du burde jo vente til kjæresten din er HELT klar, om ikke nå, så kanskje han blir klar til jul", "det er jo ingen hast, dere har jo mye tid enda - dessuten blir du sikkert gravid med en gang" (jeg er 24, hun er 20....). Hun har også sagt at hvis jeg blir gravid først, så blir hun selvfølgelig glad på våre vegne, men at det kommer til å bli fælt, og hun kommer til å stresse med å bli gravid.... Jeg skjønner henne på en måte. Men hva burde jeg gjøre? Burde jeg virkelig vente til hun har blitt gravid først? Og hun sier at hun ikke vet om hun kommer til å si det tidligere til meg (så vi kan gå sammen), eller ikke... Jeg tenker at det er egoistisk av henne, men samtidig har jeg forståelse... Tips eller råd noen???
Dodraugen Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Vil du bli gravid da? Svigerinnen din kan dessverre ikke styre det, ikke du heller. Om hun bruker lengre tid på å bli gravid, så kan ikke du bare vente på hun. Kast pillebrettet og ha sex begge to! Så får den som blir gravid først, bli gravid først. Jo mer man stresser med å bli gravid, jo lengre tid tar det. Du skal ihvertfall ikke ha skyldfølelse om du blir gravid først. =) Bare bli gravid du, og kos deg, svigerinnen din blir gravid når hun er klar for det, og du og!
evig_lykke Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2010 Jeg vil veldig gjerne bli gravid! Ble egentlig litt "sjalu" når lillebroren min skulle ha barn før meg, siden jeg er eldre. Men gledet meg veldig. Men det var da jeg skjønte at jeg og vil...! Takk for svar! Jeg tørr egentlig ikke snakke med noen jeg kjenner om dette, fordi jeg føler meg fæl som ikke venter på henne... Men jeg er jo tross alt snart 25 år, 5 år eldre en hun, så jeg føler klokka begynner å tikke også Og at jeg absolutt ikke burde vente på noen andre enn meg selv... Man vet jo aldri hvor lang tid det tar...
missme Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Det er vel ingen konkuranse å få barn vel? Å bli gravid skal ikke dreie seg om hvem som først skal bli gravid. Å bli gravid er noe en kan satse på når en føler seg klar for det, og føler at en har noe å gi til et eventuelt barn. Og hvorfor er det så sikkert at du blir gravid på første forsøk? Om noen burde vente med barn så bør det vel være din svigerinne, hun hadde veldig umodne og usaklige årsaker til at du skulle vente med å bli gravid og å si at "jeg vet ikke om jeg vil si det tidligere til deg når jeg blir gravid....." hva er det for en uttalelse? Nei om dere føler dere klar for foreldrerollen så gå for det og så får svigerinna di takle en eventuelt graviditet når den er der, hun har ingen rett å styre ditt liv med å furte og spille på samvittighet.
Mari-mamma Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Hei evig_lykke. Jeg er bittelitt i samme situasjon, bare omvendt. Kjæresten min og jeg hadde ikke prøvd i alt for lang tid da lillebroren min og svigreinna mi fortalte oss at de var gravid. Vi ble selvsagt hoppende glade for dem!!!! Samtidig kjente jeg en klump i magen, fordi jeg siden jeg var lite jente har hatt en sterk følelse av at jeg aldri kommer til å få barn. Noen uker senere fant jeg ut at jeg også var gravid!! Vi var så lykkeligge!! Da var jeg kun to uker bak svigrinna mi. Så i mars, i uke 9, mistet jeg i MA. Det var utrolig tøft, og er det ennå. Da er det ekstra vanskelig å følge svigreinna mi, og se den voksende magen, og høre planlegginga. Jeg skulle jo egentlig vært der jeg også. Vi prøver og prøver, men ingen spire i magen ennå. MEN selvom det er utrolig tøft å se hvor mye broren min og svigrinna mi gleder seg og plnalegger, så er jeg like lykkelig for dem!! Mitt råd til deg er: gjør det som føles riktig for DEG. Jeg har mange venninner som både har blitt gravide nå, og som prøver. Og selvom jeg egentlig vil si: ikke prøv før jeg har blitt gravid igjen, så kan jeg ikke gjøre det. Ingen andre enn deg selv om din partner kan bestemme over dette. Det er ikke sikkert at du blir gravid med en gang heller, så kanskje svigerinna di blir det før deg uansett. Snakk med henne om dette, kanskje dere begge vil ha godt av det. Masse lykke til til dere begge!!!! Klem
<3guttemamma<3 Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 heisann. Dette hadde ikke jeg sett på som noe dilemma i det hele tatt:) Og jeg må bare si det, men hu svigerinna di er bare 20 år, og det merker man godt på ting hun sier til deg. Tror helst hun burde vente litt med barn..... Hadde det vært meg, så hadde jeg kutta pillene tvert og satt i gang å prøvd! For ting kan ta tid.. Og ja, du er definitivt gammel nok til å få barn nå
Nillebs Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 Hei E_L! Dere er jo begge to unge, du 24, svigerinnen din 20. Selv blir jeg 30 på lørdag, så dere har begge "god tid" i mine øyne! :-) Men som en annen sa, din svigerinnes uttalelse er kanskje ikke det som gjenspeiler modenhet, men mer egoisme. Jeg skjønner "grubleriet" ditt, men jeg må si meg enig med de andre; du og samboeren din må tenke på det Dere ønsker, og ikke alle andre! Hvis dere er klare, Go for it! Noen ganger i livet har man rett til å tenke først og fremst på seg selv og sine egne ønsker. Og det å avgjøre når man skal forsøke bli gravid, mener jeg helt klart er en av de! Lykke til uansett!
evig_lykke Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2010 Tusen takk for svar alle sammen. Og jeg vet nå at jeg ikke er fæl som også vil bli gravid - og ikke vente. Selvfølgelig har vi begge god tid, min mor fikk sitt siste barn som 36åring, og det er jo 12 år igjen for min del.. Men ja, svigerinna mi er ofte en som vil bli sett på som voksen - men ikke alltid er det. Men det var utrolig godt å få litt andre synspunkter på dette dillemmaet mitt, som nå ikke er et dilemma lenger. Men jeg kommer ikke til å si at jeg har sluttet på pillen, da blir hun sikkert bare stresset, og kommer med uttalelser som gjør at vi kan gli i fra hverandre... Så vi får passe våre egne saker begge to, tenke på oss selv Og takk til deg som var i motsatt situasjon! Jeg skjønner det veldig godt at man vil være gravid selv - og at det er tungt å se at alle rundt er det.. Men man skjønner umodenheten til min svigerinne, når jeg ser hva du skriver.. Men håper det går deres vei snart! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå