Gå til innhold

hva?!? såpe i rumpa for å få baby til å bæsje?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så mange mindre intelligente mennesker det finnes her inne..For å ikke snakke om ufordragelige..

Førstegangs mamma fordi man ikke gnir rompehullet inn med såpe?? NEPPE!!! vil heller kalle de for de som bruker sunn fornuft, og ikke følger saueflokken og kjerringråd fra mange tiår tilbake.

Men skal uansett unngå å romstere for mye der inne,da (som noen andre nevnte før meg) det svekker den naturlige parestaltikken i tarmen over tid. Men er det krise så er det ikke verre enn å bruke litt nøytral baby olje på en tempmåler og romstere forsiktig..

Såpe har virkelig ingen ting i rompa å gjøre.

Hva skjer når du drypper zalo i vann med en oljete overflate..jo det skiller fettet/fjerner det.

LOGIKK????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk anbefalt dette på helsestasjonen, men jeg har ingen interesse av å prøve det egentlig, men vet at det er mange som gjør det. Kanskje som en siste utvei.

Babyen her i huset sliter veldig med magen og tarmene, men jeg har aldri vært fristet til å gjøre det. Synes egentlig at dere virker litt overhysteriske som bryr dere så mye om hva andre gjør med sine barn. Dette er da et gammelt kjerringråd!!

Skrevet

HALLO 00:40!

Er du ikke riktig frisk eller??

Skrevet

Når gutten min var skikkelig forstoppet og hadde trøkka i flere dager uten lindring, så tok jeg olivenolje på fingrene (hadde på hansker) og stakk lillefinger inn i analåpningen. Da kom mange dagers avføring på løpende bånd. (Takk gud for at jeg hadde ham liggende på stellematta inne i dusjen!!)

Så det å "tirre" analåpningen ved forstoppelse er ikke bak mål altså, men man bør bruke oljer for å ikke skape ubalanse i huden og slimhinner. Såpen de brukte i "gamle dager" er helst ekte grønnsåpe, og den er ikke like skadelig for huden som dagens såper, som fjerner fett og som ofte er feil i ph.

Skrevet

Førstemann her skrek pga magesmerter, han var bare en dag gammel.

Tilfeldig skulle de måle tempraturen, og da kom alt ut.

Nå sliter datteren min med avføring, hun bærsjer hele dagen, men bare harde klumper.

Vi fikk anbefalt pærer og kiwi, samt svisker og malt, er ikke helt i mål, men er litt bedre.

Neste steg blir kiropraktor, som også legen nevnte.

Men, smører ikke noe i stumpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...