abella Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Min venninne har ei jente på snart 9 mnd som fortsatt nekter plent å spise fast føde! I tillegg har hun det siste halvåret nektet å spise fra hoyre side, så hun fullammes fra kun venstre siden! Spiser ca annenhver time døgnet gjennom. Og det ser ikke ut som det løsner med det første heller... Godt man ikke vet om sånt før man setter egne små til verden tenker jeg... :-)
ღMadame_mim ღ Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Guri malla!! Sta liten frøken det der da!!! Tror nok jeg ville tatt meg en tur til hs for en liten samtale og råd jeg altså dersom vesla hadde slått seg såpass vrang :-)
Sweet Amber Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Haha, ja det er mange som tror at små barn ikke kan være SÅÅÅ sta:) Vedder for at hun har prøvd alt hun og de nærmeste kan komme på. Uff, jeg er så takknemlig for at guttungen min spiste,og fortsatt spiser, omtrent alt som serveres. Håper den nye babyen blir på samme viset:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 tror jeg ville sjekket om jenta har nakkelåsninger(kiss).typisk å kun die fra en side, og veldig mange nekter fast føde...kan jo være verdt et forsøk hvertfall! ...ellers må man jo bare være tålmodig;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 å hjelpes! glad det ikke er meg. Hun her spiser alt hun får servert, og sitter og tigger som en hund selv om nettopp har spist et helt middagsglass med fruktmost som dessert. Hun er ikke stor i vekst heller, selv om vektkurven sikkert har begynt å stige mer loddrett enn noengang Det er nesten så vi må stoppe henne fra å spise for mye for det virker som hun aldri blir mett, hehe Håper virkelig nestemann blir like glad i mat, ihvertfall ikke nekter å spise fast føde. Tar ikke ungen flaske heller???
Gjest Kira06 Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Åh... herregud, jeg er glad jeg ikke slår den gitt:) Selvsagt er det barn som er mindre glad i fast føde enn andre, men det virker som om kanskje venninnen din ikke er "sjefen" i det huset. Hva sier hun til det når dere snakker om det? Synes hun det er greit? Tror jeg hadde blitt smågal hvis jeg hadde stått opp annenhver time på natten etter så mange mnd. Så all ære til henne for at hun ikke har gått på en smell enda. Nå vet ikke jeg hvor mye tid og krefter hun har brukt på å introdusere fast føde, men tror jeg hadde lagt ned endel jobb i det hvis jeg var i hennes situasjon. Er så glad for at min lille ikke er totalt avhengig av meg lengre, slik at hun kan bli passet av f.eks besteforeldre hvis mannen min og jeg har noe vi gjerne skulle gjort sammen en dag.
Trultetryne Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Jenta mi er 8 mnd og vil stort sett bare ha pupp. Men ikke annenhver time, takk og pris!!!!! Da hadde jeg seriøst blitt tullete! Og hun sover egentlig ganske bra på natta. Ammes 1-2 ganger, og sover 6-7 timer fra hun sovner på kvelden til første nattmåltid. Vi har prøvd med grøt, fruktmos, middag og brødskive, men interessen er ikke den helt store. Middag er det som er lettest å få i henne. Grøt har jeg egentlig gitt helt opp, og vi prøver brødskive istedet. Vi var på helsestasjonen i går og helsesøster var ikke så veldig bekymret for at hun spiste så lite fast føde, så lenge vektoppgangen var bra - noe den var.
abella Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2010 He, he joda, jeg kan love at de har prøvd alle tips og metoder som finnes. Bortsett fra å sulte jenta ved å nekte henne pupp da... Venninna mi er ingen nybegynner heller. Dette er hennes fjerde unge, men maken til dette har hun ikke opplevd før! (Og trodde vel ikke det var mulig heller)
mamma og my Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 Kjenner en på 2 år som har pupp som hovednæring fortsatt. Mammaen har vært rimelig desperat til tider, ja... Han har begynt å spise litt selv nå, men det går smått framover. Så håper det går snart over for venninnen din!
supersalg Skrevet 14. juli 2010 #10 Skrevet 14. juli 2010 det der høres ut som KISS, nakkelåsning !! ta en tur til manuellterapaut, det er gratis... sånt er best å ta tak i tidlig !!! for det der høres ikke normalt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå