Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 16. juli 2010 #26 Skrevet 16. juli 2010 Jeg ferdigblandet også, så om natta hadde jeg klart et desilitermål og varmt vann på termos, så satte jeg bare flaska oppi der
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juli 2010 #27 Skrevet 16. juli 2010 Ja, det var oppvarming av vann (til MME) og vanlig barnemat jeg siktet til=) Oppvarming av morsmelk i mikro kan man lese mer om her; http://matportalen.no/artikler/2004/1/morsmelk_i_mikrobolgeovn (jeg synes det er greiest å forholde seg til mattilsynets retningslinjer når det kommer til slike ting, siden det skrives og menes så mye forskjellig rundt omkring)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. juli 2010 #28 Skrevet 16. juli 2010 jeg varmer kun vannet i mikro også blander jeg i pulveret etter vannet er varmet, det er vel ok? det er vel pulveret som ikke skal i mikro?
Sweet Amber Skrevet 16. juli 2010 #29 Skrevet 16. juli 2010 Legger ved linken til mattilsynets anbefalinger om tilbereding av mme. Jeg ser at mange sier at man ikke kan lage mer enn en flaske av gangen og det er ikke mattilsynet enig i, så sant man følger noen enkle råd:) http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/multimedia/archive/00048/R_d_for_trygg_tilber_48251a.pdf
Gjest Skrevet 16. juli 2010 #30 Skrevet 16. juli 2010 jeg lager 3 flasker klare hver morgen. også etter 3 flaska lager jeg 2 til. samt en til natten etter de 2 er ferdig. Har da ikke muligheten til å stå å varme flasker 1 etter 1 med 2 små barn i hus. Nei, det synes jeg er å gjøre ting veldig vannskelig. Både legen og HS på stasjonen var enig i at å lage ferdig flasker var akseptabelt. Legen sa forøvrig at man ikke måtte gi mme som hadde stått lenger en 24t. VI har ikke micro, så jeg varmer i varmt vann. Ikke for å være ussel, men det er måte på hvor hysterisk man må være. MME i norge er strengt ( ! ) overvåket til å passe barnets behov. Og jeg stoler på barnelegen når hun sier at å lage ferdig flasker er helt greit. Så forøvrig at de gjorde det på nyfødt intensiven og. Samt med pumpet MM. De skrev bare på tidspunkt slik at den ikke stod for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå