JuniAnkerHansen Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Jeg mener, når begynte de å ha en lengre soveperiode på natten? Lengre enn 2-3 timers søvn mellom hvert måltid liksom? Gleder meg så vanvittig til å få litt mer sammenhengende søvn etterhvert, nå er han 6 uker og spiser hver 2-3 time gjennom hele døgnet.
ღMadame_mim ღ Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Helt fra fødsel av. Sov da fra ca 23 til 06.30. Fikk da mat og kunne sove 2-3 timer til. Etter hun fylte 6 uker sov hun fra ca 23 til ca 09.30 uten måltid mellom :-) PS: Hun får kun mme så er nok noe av grunnen til at hun sover såpass lenge. Det metter lenger har jeg hørt.
Guttemamma x 3 Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Det varierer nok mye fra baby til baby. Eldstemann å sove 5 timer i strekk før første "matpause" fra han var 3 mnd. Han spiste godt, men var (er) en aktiv gutt med høy forbrenning så han måtte ha nattmat (MM) til han var 1 år. Yngstemann er 6 mnd. og vil har nettopp begynt med grøt. Ammer 2 ganger i løpet av natta (min natt 23-7). Vanligvis kl 3 og 6 (ja vi kaller 6 for natt her i huset). Han er vesentlig mer bedagelig anlagt så jeg regner med at når vi får mer schwung på fast føde til ham så kommer han til å sove lengre strekk om natta. Denne rolige karen brenner nok ikke så mange kalorier som eldstemann.
Ladybug~N&E Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 fra dag 1 omtrent. hun fikk mat (mm og mme) i 24tiden og våknet for mer rundt kl. 05. sov til 09. fra omtrent 4ukers alder sov hun fra 23 til 09 uten mat. 10 uker nå og sover fremdeles fra 23 til 9. sover gjerne rundt 3 timer til etter litt mat;)
respektatauten Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 vår selle har sovet godt fra førselen av, med måltider innimellom da hun var liten.. første månden la vi henne vår vi la oss, og da sov hun gjerne 4-5timer. dra hun var en-to månder gammel la vi henne gradvis tidligere og til vanlig legger vi henne mellom 7 og halv 9, alt etter når hun er trøtt(er nå snart 8 månder) hun våknet da vanligvis mellom 2 og 4 for mer mat, og la seg fint til igjen, og kunne sove til11-12 om morgenen(med et ekstra måltid i 8tiden, flaske i senga) vi innførte grøt ved 4 månder, men dette gjorde ingen utslag på lengden av søvnperioden. fra hun var 5månder har hun fått flaske i 6tiden og sovet videre til 9-11:) vi har ikke hat noen våkne netter, bortsett fra de 10 minuttene med mating, og det har igrunn vært utrolig deilig og det har ikke gjort meg noe å stå opp å lage flaske når jeg vet hun sover godt og lenge! vi har en ekte luksusbaby! ønsker deg det samme etterhvert!
elma82 Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Den første mnd spiste mini hver 3. time hele døgnet. Så hadde han et par mnd der han sov 4-5 t ei økt om natta. Trodde denne bare skulle bli lengre og lengre, men neida, ved 4 mnd snudde det og han begynte å våkne hver 3. time og oftere. Det har gått litt opp og ned, men han har våknet ganske ofte om natta fram til nå (han er 8 mnd). Noe av dette har vært tannplager, men det meste tror jeg faktisk skyldes at han har fått pupp hver gang han har våknet, og da har han våknet oftere. Nå har vi nattavvent siden natt til lørdag, og de to siste nettene har han sovet 10-11 t i ett strekk! Og da våknet han 4 ganger natta før avvenning. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men jeg trodde også at det bare gikk en vei med nattesøvnen til babyer, nemlig til det bedre, og ble temmelig stressa da den bare ble dårligere. Har lest litt rundt på nettet og sett at det er flere som har begynt å sove dårligere rundt 4 mnd, så er du i alle fall klar over at det kan skje. Men, forhåpentligvis er ikke din baby av denne typen, og begynner å sove lengre strekk etter hvert! Det håper jeg
Daydreamer 81 Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 Vår mini begynte å sove sammenhengende i 6 timer da han var 3.mnd.
NostraStoria Skrevet 14. juli 2010 #8 Skrevet 14. juli 2010 Mini begynte å sove hele natten fra han var 4-5 uker gammel, får kun mme da, denne er nok mer mettende enn mm. Kjempeherlig å slippe å stå opp midt på natten!
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 Tulla mi begynte ved ca. 8 uker. Etter overnatting hvor ho fikk mme. Ellers full ammer jeg. Siden da har ho vært våken maks en gang før kl. 06. Vært flere netter hvor ho våkner første gang kl. 06 også. Men som regel en gang kl. 04, da pleier neste å være kl. 08. Sovner igjen og våkner kjempe blid kl.10. Da står vi opp og ho trenger ikke lenger mat med en gang, men vi tar morgenstellet og kos Ho legger seg mellom kl. 21 - 22. Krysser fingrene for at dette holder seg. Men med babyer kan det jo forandre seg plutselig igjen.
Athene75 Skrevet 14. juli 2010 #10 Skrevet 14. juli 2010 Hun er nå straks 3 mnd og sover fra kl 20 på kveldene til ca kl 4 på natten uten mat....dette har hun gjort siden hun var 3-4 uker gammel. Forrige mann derimot spiste mange flere ganger på nettene lenger enn hva hun her har gjort....så det varierer nok fra baby til baby
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Nå husker jeg ikke helt, men fra 4 mnd kanskje. Men da begynte vi også å gi grøt og MME. En sjelden gang kunne hun sove 5-6 timer i strekk da hun var rundt 2 mnd, men da hadde vi gitt et måltid med MME på kvelden. Jeg ammet ikke lengre da hun var 5 mnd, og da fikk hun to måltider per natt, og slik har det vært siden. Nå får hun to runder med lunket vann om natten. Hun er 9 mnd.
Gjest eelis+kian Skrevet 14. juli 2010 #12 Skrevet 14. juli 2010 Min er 9 mnd, og jeg syns jeg er ultraheldig hvis jeg får mer enn tre timer sammenhengene :-)
Overraskelsen Skrevet 15. juli 2010 #13 Skrevet 15. juli 2010 Vår gutt startet så fint med å sove fra 21-03 da han var noen uker gammel. Fra ca 4 mnd og utover har vi hatt alt fra våkning hver time fra 19-7 til 9 timers sammenhengede søvn. Jadda... For vår del, hjalp det å kutte nattamming ved 8-9 mnd alder. Han sover fortsatt ikke hele natta, men starter med ca 6 t sammenhengende fra 19-1930, og så litt mer oppstykket etter det. Nå er han 11 mnd. Håper den positive utviklingen fortsetter, men er forberedt på en del uro i forbindelse med barnehagestart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå