Lykkemamma Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Jeg hopper over til 2. trimester i morgen. Har ennå ikke vært på første kontroll, men skal på torsdag. Jeg klarer ikke å kjenne livmoren selv når jeg ligger på rygg og klemmer på magen. Kan det være at den ennå ikke har kommet opp? Når er det vanlig at de første symfysemålene tas? Det skal sies at jeg har litt ekstra rundt magen, og er derfor litt redd for at legen heller ikke skal kjenne noe. Gruer meg mer til kontrollen, enn hva jeg gleder meg...
Smurfeline87 Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Hmm, legen kjente ikke på meg overhodet på hverken første eller andre kontroll. (Nå var jeg veldig tidlig på min første da, i uke 6.) Selv klarte jeg ikke kjenne livmoren ordentlig før i uke 14 egentlig, og da om morgenen når blæren var stappfull. Før det kunne jeg egentlig bare kjenne meg litt hardere i bunn av magen enn ellers, men var også veldig oppblåst, så det kan bare ha vært det Er i uke 16 idag og symfysemål har ikke blitt tatt på meg enda.. Uansett, lykke til på kontroll!!
Lykkemamma Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2010 Takk for svar. Det virker som alle andre enn meg kjenner livmoren. Huff, lett å bli litt paranoid i disse babytider...
april*82 Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Kjente heller ikke livmor før litt ut i 2. trimester, og jeg er slank. Legen tok ikke symfysemål på meg før 24-ukers kontrollen. Tror ikke det er vanlig å ta det så tidlig som uke 12.
Student89 Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 jeg er slank, og har en stram mage, jeg kjente livmoren selv når jeg la meg på kvelden i uke 12 ca. Har hørt det er lettes å kjenne den på kvelden. Var hos legen på første kontroll i uke 14 og da kjente han den kjempe godt. Men han sa det varierer veldig fra person til person, og hvordan livmoren ligger, og er plassert. Har ei vennine som ikke kjente den før i uke 17, så er ikke alle den kjennes på tidlig
solskinn82 Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Jm tok ikke symfysemål før i uke 23 på meg, hun sa det ikke er vits å ta noe før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå