Gå til innhold

Hva er deres dilla?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ingen dillaer i forrige svangerskap, og ikke fått noe spesielt enda heller, uke 15+1.

MEN, jeg synes det er veldig godt med krem, selvom jeg ikke er så glad i krem fra før.

Kakao med krem for eksempel, da går det ned en hel sprayboks med krem på en kopp :P

Har ikke lyst på noe særlig med sjokolade, slik som jeg hadde omtrent hver dag før. Har heller lyst på frukt! Tenker på frukt hele tiden, som i fruktsalat, eller oppkuttet mango og banan sammen - med KREM på selvfølgelig! :P

Har dere fått noen dillaer? :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142087397-hva-er-deres-dilla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 4 helt spesielle ting.. Massariner (fant jeg ut i dag.. aldri syntes de var spesielt gode før), jordbær, iskald boks med cola (kjenner abstinenser, men har blitt flink å holde meg til lørdager) og så det værste/beste av alt... jeg har så vannvittig lyst på serranoskinke og spekemat! Men kan jo ikke! Tenna løper i vann bare ved tanken.. Faktisk værre enn da jeg slutta å røyke for et års tid siden.. jeg begynner seriøst å grine om samboer kjøper ei pakke trønderfår som pålegg.. mmmmmmmmm.. deilig lukt.. så det har han sluttet med. Jeg sier det er greit han kjøper det, men greier ikke skjule misunnelsen når han sitter der med nystekt rundstykke med trønderfår på.. det lukter i mange timer etterpå synes jeg..

Når jeg leser over dette nå, ser jeg at jeg er litt rarere enn jeg trodde.. :D

Tror ikke jeg har fått noen dillaer jeg......hmmm.....men jeg også har så sinnsykt lyst på spekemat!!!!!! Spekemat og øl!!!!!!! mmmmmmmmmmmmmmmm :-)

Når jeg tenker etter, har jeg forresten plutselig begynt å spise pøler, grillpølser av kalkun...høres kanskje ikke så rart ut. Men jeg hater vanligvis pøler og syns det er noe av det kvalmeste som kan spises på denne jord.

Mannen min datt nesten sammen da han spurte hva jeg ønsket til middag og jeg svarte pøler i brød med stekt løk og potetsalat...hehehe

Har blitt noen etter det....så kanskje pølser er greia mi da...????

Annonse

Åhhhh, alt av is! Særlig yougurtis og McFlurry!!!! Og jorbær. Egentlig alt som er søtt, men ikke så veldig fett. Cola :S Men prøver å holde meg unna det, både for sukkeret og koffeinen sin del. Har vært flink og gått ned 7 kilo hittestil i svangerskapet, men nå er matlysten på FULL VEI tilbake igjen (er 27+3) og jeg er sulten nesten hele tiden, og må passe meg for å ikke spise for mye, for da spyr jeg.

Har ingen spesiell dilla enda. Bare for det meste avsmak på ulike ting. Har alltid likt sjokolade veldig godt, men nå har jeg en sjokolade i ukesvis. Hadde ikke det før. Brus, saft og juice er heller ikke spesiellt godt lenger. Går for det meste i vann. Rista brød er godt da. Ellers hadde det vært godt med fyfy mat som spekemat og røykelaks... Nam...

Da jeg gikk med førstemann elsket jeg fiskeboller til middag, og med andremann måtte jeg ha gulrøtter. Kom lysten på en gulrot MÅTTE jeg ha en FORT. Var held forferdelig å kjøre førbi gulrotåkere. Spesiellt på høsten da de var begynt å høste de... Da lukta det godt gulrot der da....

utrolig hvor ting forandrer seg..Da jeg var gravid med storebror så gikk det fint å spise spekemat så lenge pakken var fersk (åpnet med en gang) eller fryst..Sjansen for at du kommer til å bli smittet er jo liten, men det kan skje. Har ikke hørt om noen alvorlige tilfeller. Tror det er værre med ost. menmen..

Men lyster ja..er blitt veldig glad i jordbær og iskaffe (ikke sammen altså:P), men har fått litt avsmak for søt drikke (brus ol) så det går mest i vann ellers..

Annonse

Is og jordbær! Salt lakris.

og rosinboller... for akkurat nå blir jeg fort kvalm av andre ting.

Er som en annen her også skrev her, er nesten mer sånn at jeg fåt avsmak for ting jeg egentlig liker enn at jeg får dilla på ting.

Her om dagen skulle vi grille og da fikk jeg helt avsmak av grillmarinaden, klarte ikke ta en eneste bit, ble bare så utrolig kvalm. hehe merkelige greier dette her.

Til deg som har dilla på salami! ifølge min jordmor er salamin friskmeldt - ihvertfall den vi kjøper her i norge og I sverige. Produksjonen her er så strengt kontrollert det går helt fint å spise den, bare ikke spis den når den begynner å nærme seg utgått dato. Hold deg helst til de første 3 dagene etter den er åpnet.

Rart hvordan smaker og lukter forandrer seg under graviditeten!!

Jeg kan spise grillmat, men liker ikke spesielt godt lukten av det.

Ikke pølser. Æsj, spyr nesten av pølser :P

Er mer av de tingene jeg IKKE vil ha enda, enn ting jeg VIL ha!

Morsomt å se hva folk skriver bare! :D

TROIKA!!!!:) minst enhver dag....

og tomater nå siste uken...det er snodig for det tåler jeg ikke så bra men nå kan jeg spise det som andre ting???? alltid pleid å få masse sår i munnen av tomat...

så ny hit er skive med egg,kaviar,majones,TOMAT,og kokt skinke oppå der igjen:D JÆ..... GODT!!!!!:D

Åh! Nå fikk jeg lyst på troika!!!

Har slitt skikkelig med matlysten, og det er flere "vil-ikke-ha" enn diller! Noe jeg synes er skikkelig digg er pastaskruer eller makaroni med smør og gastromat! Mmmmmm! Veldig sunt, not....

Har forøvrig sykt lyst på spekemat, men får vel klare å stå over fram til knerten er kommet ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...