Gå til innhold

Mange som er blitt flyttet 2 uker tilbake?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er gravid med tvillinger :)

Ut i fra menstermin er jeg 7+6, men legene antar at jeg høyst kan være 5+6 (jeg bor i utlandet og her blir man tilbudt ultralyd på hver kontroll). Jeg testet positivt med clearblue på ikm, dvs samtid som jeg skal ha blitt gravid, kan det virkelig være mulig da!? Er veldig mye usikkerhet om det går bra med de små eller om slaget allerede er tapt, men et halmstrå håp er det enda.

Er det mange av dere som har vært på ultralyd som er blitt flyttet til å være 2 uker kortere på vei?? Og eventuelt når testet dere positivt?

Hadde blitt veldig takknemlig for svar!!

Fortsetter under...

Jeg ble ikke satt like mye tilbake som deg, men åtte dager. Såvidt jeg kan forstå er det fysisk umulig ;p To-tre dager kunne jeg gått med på, for svømmerne kan vel overleve såpass, men er det åtte dager er det Den Hellige Ånd som er faren altså!

Jeg hadde helt punktlige sykluser, veit når eggløsning var og testa positivt to dager på overtid. Men jeg skal på sykehuset på samtale om fødsel og slikt da jeg er veldig redd for stor baby, etter at noen jeg kjenner nylig mista babyen under fødselen fordi han var så utrolig stor og satt seg fast. Forhåpentligvis kan jeg få dytta termin tilbake til mensterminen, som jeg mener er ganske så sikker, slik at igangsetting ikke blir hele to uker etter mensterminen. Om det er mulig å få flytta terminen sånn er jo ikke sikkert, men i og med at jeg er så sikker på når det skjedde, og på grunn av redselen min, så skal jeg ihvertfall snakke med ei jordmor om det og høre hva de sier. Om ikke annet kan jeg få forklart hva det kommer av at man blir satt tilbake såpass.

Jeg veit ikke åssen det er med tvillinger, men følger de vekstskjemaet på samme måte som enlinger, eller ligger de noe under? Vil vel tro at legen husker å ta hensyn til det, men om du er usikker kan du kanskje skrive opp alt du lurer på og bestille en ny legetime for å få oppklart litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...